Gå til innhold

Noen som har iPhone med Tele2 abbonement?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og kan hjelpe meg med MMS innstillingene?

Sliter litt:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Abonnement selvfølgelig:-)

Skrevet

Jeg har, men kan tydeligvis ikke dette med MMS, for jeg får en melding om at jeg har mottatt en MMS, og går da inn på en nettside og skriver inn en kode.. hehe..

Man kan sikkert jailbreake for å fikse det.

Skrevet

Kan man ikke få tilsendt en sms som man skal lagre for å få oppsettet til mms?

ååhhh jeg har også veldig lyst på Iphone. er det et sånn 349kr i mnd abo du har? 699kr for Iphonen?

Skrevet

1. Innstillinger->Telefon Sjekk at Mitt nummer feltet har kundens telefonnummer med +47 foran. Uten dette vil ikke kunden få mulighet til å aktivere MMS. Det kan være nødvendig å skru telefonen av og på hvis feltet var blankt, for å aktivere MMS valget i skrittet under.

(Jeg har ikke lagret nr mitt der, fordi det ikke gikk.. Men det funker hos meg likevel)

2. Innstillinger-> Meldinger MMS-meldinger må være aktivert.

3. Innstillinger->Generelt->Nettverk->Mobildatanettverk Følgende oppsett må legges inn under MMS:

APN: internet.tele2.no

Brukernavn:

Passord:

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS-proxy: 193.12.40.14:8080

Maks. MMS Størrelse: 307200

Etter du har gjort dette kan du slå av og på telefonen for å aktivere de nye innstillingene på din telefon.

Dataroaming må være aktivert for at MMS eller GPRS skal fungere. Dette finner du under: "Innstillinger" - "General" - "Nettverk"

Skrevet

I et helt år hadde jeg Tele2-abonnement med iPhone, og hele denne tiden fikk jeg ikke mottatt/sendt mms eller surfet på nettet med 3G (måtte bruke wifi). Jeg ringte 100 ganger til Tele2, men jeg fikk forskjellige svar hver eneste gang, og ingenting av det de foreslo hjalp!

Til slutt gadd jeg ikke mer og byttet abonnement til Telenor. Da fungerte plutselig ALT som det skulle!

Jeg tror egentlig problemet er at Tele2 ikke selger iPhone og ikke har verken erfaring eller oppsett til disse telefonene.

Men hvis oppskriften til Silja funker, er det jo helt supert! Da skulle jeg ønske jeg hadde sett den tidligere! :-)

Skrevet

KJÆRE SILJA!!!!!

Det funker!!!!! Tusen millioner takk.

Klem fra meg:-))

Skrevet

Hehe, no problemos;)

Skrevet

Jeg betalte 1500 kr for telefonen og noe over 5000 kr i bruddgebyr for å beholde Tele2 abonnementet mitt. Den var i utgangspunktet bundet til NetCom.

Skrevet

Silja Fullfres: Funket for meg også!!!! Så nå får jeg bildemeldingene rett på telefonen. Fantastisk!!

Thaaaaaaaaaaaanks:-)

Skrevet

Heldig for oss Mom2Two, at det finnes damer som Silja!!! :-)))

Nå har jeg imidlertid lagret det, slik at jeg ikke mister det neste gang jeg oppdaterer iPhonen min:-)

Takk igjen:-)))

Skrevet

Ja, alltid kjekt med online support:-D

Jeg håper jeg lagret også:-o

Skrevet

Jeg tok rett og slett bilde av skjermen når innstillingene var oppe... Skulle du miste det igjen, er det jo bare å logge seg på her he, he:-)

Skrevet

Hehe, da roooooper jeg bare på Silja, eller deg rett og slett;-)

Skrevet

Jeg betalte 2800 for telefonen med binding til Netcom i 12 mnd. Da kan du enten bryte abo. eller betale det abo. koster i mnd i et år. Det er totalprisen for et år du må se på. Min kommer på 4000 ca for et år:-)

iPhone anbefales:-)))

Skrevet

Dvs du betaler ingenting for å "låse opp" tlf for f.eks Tele2. Se på komplett.no.

Skrevet

Hehe, eller dere kan google "Oppsett MMS iphone Tele2" Eller noe sånt.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...