Gå til innhold

Minsta 4,5 år fortalte

Anbefalte innlegg

Skrevet

her omdagen at sauen sin baby kom ut av rompa, mens babyer kommer ut av magen.

Synes hun er for liten ennå til seksualundervisning.

Jeg svarte henne bare ok.

Hun har ennå ikke stilt noe spørsmål om hvordan babyer kommer ut av magen.

Hvor tidlig forteller man barna slikt? og evt retter på dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi, artig :-) Jeg har ikke så store barn enda, men må si jeg gruer meg til å begynne å forklare og demonstrere den delen der!

Skrevet

Jeg er ingen fan av å skulle vurdere når barna er gamle nok, for det dreier seg mer om modenhet. Nå de kommer med den typen uttalelser, er de modne til sannheten. Ærlighet varer lengst, og da vet de at mamma har sannheten, og forteller den.

Skrevet

En mor, et voksent menneske burde da ikke ha problemer med å fortelle, lære ungene sine om sex.

Det er det mest naturlige i verden.

Jo mindre de vet om det jo mer sjanse for at noen kan misbruke de på en måte, å mer sjanse for at de begynner tidlig å blir gravide å slikt.

IKKE BRA.

Bare fordi dere syntes det er flaut.

Hvis du er åpen om det hele veien kan barnet komme til deg med spm å dilemmaer også.

Skrevet

da forteller jeg det nok neste gang hun nevner noe lignende.

HI

Skrevet

Det var da en gyllen anledning til å fortelle at babyer ikke kommer ut av magen...

Når barn er interesserte i noe, så er det bare å fylle på med info. Du begynner med bittelitt. Spør ungen mer, trenger h*n mer info. Enkelt og greit.

Hadde sagt til 4åringen at hos damer bor babyen i magen til den er stor nok til å komme ut, og så får moren vondt i magen og babyen kommer ut gjennom tissen.

Ikke nødvendig å forklare vagina og skjede og livmor og alt det der, det kommer senere.

Samme når ungen første gang spør om hvordan babyen kommer seg INN i magen. Det holder lenge å si at moren og faren koser, så blir det baby.

Når de blir litt større spør de mer inngående.

Er du ærlig, så tror de på deg. :)

Skrevet

Babyen kommer da ikke ut av tissen!!

Vi damer har et tissehull, et bæsjehull og et babyhull. Ergo babyen kommer ut av babyhullet. Når jeg fortalte jentene våre dette sa de bare ok og var ferdig med det. Ingenting og frykte mest sannsynlig. Ville heller ikke sagt at det blir baby av å kose. Hun kan da tro at det blir baby av å kose med noen. Si sannheten med en gang hun spør. De tar det veldig pent. Men vent til hun spør du ;).

Skrevet

ugene her på 2 og 3 vet hvor babyer kommer fra..

Måtte pent forklare hvordan det var med katter, da katten fikk kattunger.

Poden på tre spurte da så fint. "er det sånn med mennesker også, bare at pappaen planter frøet i mammaen, og så blir det baby inni magen, som kommer ut av mammaen slik som puseungene av pusen?"

Skrevet

Jenta mi på 4 år er veldig nysgjerrig,og har spurt mye ang graviditet og babyer..

Jeg lurte også på hvor mye jeg skulle fortelle,og fant ut at jeg svarer på det hun spør om,og tar det litt etter litt etterhvert som hun spør...

Sist gang hun spurte om dette lurte hun på hvordan babyen kom inn i magen,og da fortalte jeg om eggceller og sædceller...måtte til og med finne bilde på nettet...og så var det greit...

neste gang lurer hun vel på hvor disse sædcellene kommer fra :)

Skrevet

Min på 4 vet akkurat hvor babyer kommer ut, og hun vet hva de forskjellige kroppsdelene heter. Også vet hun at babyen ligger i livmoren inne i magen.

Jeg synes det er greit å kalle ting det de er jeg da. Hvorfor skulle hun vært for liten for det? Er det noe bedre eller mer skjermende at hun tror babyene kommer ut av magen (hvor tror hun de kommer ut fra foressten) eller rompa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...