Gå til innhold

gråtebaby, sint mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

i natt gråt babyen min på 3 uker så mye, så til slutt ble jeg kjempetolmodig og sint. har så dårlig samvittighet, tror dere han følte denne negative energien fra meg og at det vil "skade" han på noen som helst måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de skvetter nok når noen snakker hardt/roper, men så lenge det ikke gjentar så innmari ofte, så går det sikkert fint.

Ikke vær lei deg du :)

Skrevet

og forresten i går så gråt han lenge to ganger før jeg tok han opp, den ene gangen var jeg i dusjen andre gangen ute med tankbilen.. tarhan skade av det`?

Skrevet

Ute med tankbilen???

Høres ut som at du har litt problemer med å ha ansvaret for en baby. Kanskje du skal søke hjelp en plass.

Skrevet

ja kom sånn bil for å tanke på gass i kjelleren... :/

Skrevet

Bare ikke la det gjenta seg :)

Skrevet

Og det der var kanskje litt og ta i?

Skrevet

Å ta i? Det er snakk om en baby på 3 uker! De bruker gjerne å skrike, både natt og dag. Takler man ikke det og reagerer med å bli sint, syns jeg ikke man virker særlig klar for rollen som forelder.

Og vedkommende skriver hun var ute med tankbilen, ikke helt enkelt å foratå hva som var ment med det.

Skrevet

Babyer MÅ ikke gråte. Fornøyde babyer som er mette, får masse kos og får sove på foreldrene/samsove og ikke har vondt gråter ikke. Sånn er det bare.

Skrevet

Det er sant nok. Dog ikke så lett å forhindre alltid. Magevondt er f eks ikke så lett å unngå, men det hjelper ikke å bli sint, selv om det er lett å bli frustrert etter timer med skriking der ikke noe ser ut til å hjelpe

Skrevet

Er du alene med babyen?

Hvis dere er to så prøv å avlast hverandre så når du kjenner at du holder på å koke gå unna og la den andre parten steppe inn til du får roet deg.

Er du alene med babyen så gå inn i et annet rom hyl i ei pute, ro deg ned å gå inn igjen.

Husk at hver gang du blir sint har du bysset og lallet i en "evighet" for ingenting, til syvende å sist så er det du som må roe den lille allikevel bare at det tar lenger tid fordi du må begynne på nytt.

Se på klokka rett før du koker, si til deg selv at om fem-ti-femten minutter har du nådd målet ditt ( altså roet babyen) og får litt tid for deg selv. Sprekker du må du bruke en halvtime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...