Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Og idag stoppet ene nabokjærringa i innkjørselen vår og ropte etter oss. Vi holdt på ute da.. Hun begynte og bable om at vi hadde fått klager på oss hos mattilsynet fordi vi ikke plukket opp driten etter hundene våre når vi var ute og luftet dem. Prøvde og si på en pen måte at vi plukker alltid opp etter hundene våre, og ikke minst, der hun påstår at vi hadde slengt fra oss hundeposer, og latt være og tatt opp drit, så har vi ikke luftet hundene våre på hvertfall en mnd.. Vi lufter dem korte turer i hagen og når vi skal trene/ta lengre turer ect så sykler vi! Hundene våre elsker og dra på sykkeltur! Men hvertfall, så begynte hun bare og bable om at jeg misshandler hunden min. Men mannen min var kjempesnill med hundene, han var den eneste som lekte med hundene og holdt på med hundene. Og grunnen til at hun mente at jeg misshandlet hunden min på, var fordi hun hadde oppservert meg ute på gå-fint-i-bånd trening, som innebærer at jeg går med henne, og med engang hun begynner og dra, så snur jeg og går i motsatt retning. Dette er da misshandling.. Og hele tiden prøvde vi og snakke rolig til henne om at dette var hverken tid eller sted for å ta en slik diskusjon. Men hun bare fortsatte og fortsatte og fortsatte.. Merket med en gang at dette var ei sladdrekjærring. Skikkelig peppermø. Så sa jeg bare at nå var det på tide at hun gikk, hun stod i innkjørselen vår, og etter at jeg hadde sagt det snudde jeg bare for å gå og fortsette med det jeg holdt på med. Da ropte hun etter meg: Du fortjener aldri og få noe prøverørsbarn! Da ble mannen min mildt sagt forbanna! Da gikk han helt bort til henne og gav henne klar beskjed om at nå hadde hun gått alt for langt og at hun måtte gå. Da sa hun at en person hadde sagt til henne at vi holdt på med prøverør. Og hun sa det bare for å finne ut om det var sant. Mannen min spurte hva som var problemet med det? og hun trodde jo hun hadde DEN hemmeligheten med at hun hadde hørt det. og sa at vedkommende gikk og spredde det rykte. Mannen min spurte bare: Og så? Vi er åpen om det. Kjærringa: Ja, til venner og familie ja sikkert. Mannen min: Nei, til alle. Vi har lagt det ut på internett. Da var det visst ikke så interessant lenger og da gikk hun faktisk. Dette er faktisk ei kjærring som er hvertfall 65 år det dreier seg om. Helt utrolig... Men har hørt rykter om at det ikke er bare oss det går utover.... Så på mandag skal vi ringe mattilsynet og høre om vi har noe på oss der, og om vi har det, så får de være hjertelig velkommen til og tilbringe en dag ilag med oss! Vell... Dette ble langt nokk.. Måtte bare få ut litt frustrasjon!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 å gode gud for en forferdelig nabo å ha!!!!! Jeg hadde faktisk sterkt vudert å flytte...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Uff, stakkars dere som har en slik røy som nabo! Lykke til med prøverør, håper det går fint!!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 Å herregud, for en nabo! Kjenner jeg blir forbanna sjøl, er det virkelig mulig! Den der var langt under beltestedet. Anmeld kjerringa for trakassering! Grrrr.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 Det er desverre bare 4-5mnd siden vi flyttet hit, og vi trivdes veldig godt her! Frem til i går... Men på mandag blir hun, som en over her sier, anmeldt! Selv om hun er eldst i nabolaget og vi er yngst og nyest, skal hun ikke få herje sånn med oss! Holder på å klekke ut en plan på hvordan vi kan irritere vettet av henne uten at hun kan gjøre/si noe til oss, og uten at vi sier/gjør noe mot henne... Hilsen en forbannet HI
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Du høres like ille ut selv nå HI. Jeg var helt med deg til jeg leste den siste kommentaren
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 spray hagen hennes med roundup ei natt, moahahaha... skikkelig hespetre!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #8 Skrevet 27. juni 2010 Trakassering kan du glemme å anmelde henne for, men du kan anmelde henne for truende atferd. Smør på i anmeldelsen, det blir uansett ditt ord mot hennes.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #9 Skrevet 27. juni 2010 Slike nabokjerringer hjelper det bare å klikke totalt på Hehe... nei seriøst, har hatt 2 slike tilfeller selv. Den ene ble forbanna fordi sønnen vår slapp ut hunden vår. Klart hun har lov til å bli sint for at den kom ut løs, men når jeg kom løpende ned og beklagde, forklarte hvordan hunden hadde kommet ut så bare fortsatte og fortsatte hun gnålet sitt. Hun skulle anmelde oss, vi måtte ha grinder i hele huset for at hunden ikke skulle slippe ut osv osv. Hun ble bare værre og frekkere i kjeften sin, helt til det kokte over i topplokket mitt (desverre, nordlandsgener som ikke greier å holde seg i skinnet når det går for langt) og jeg ba henne til H***** om å anmelde oss osv. Jeg ble desverre ganske stygg i munnen og hissig, så dama løp. Etter denne episoden har hun alltid vært smørblid når hun går forbi, hilser & smiler. Det samme gjelder nabo nr 2 som mente at vi ikke hadde lov å parkere på vår EGEN parkeringsplass. Hun stoppet rett & slett sin egen bil, rev opp bildøren min og skjelte meg til de grader ut for at vi parkerte der og at man måtte vise respekt. Alt kom på løpende bånd slik at det ikke var mulig å svare igjen, og når hun hadde lirt ut av alt som sikkert plagde henne hoppet hun inn i sin egen bil og kjørte vekk. Jeg kom trampende etter (bor ca 200 m borti gaten) lynforbanna. Sa først greit til henne at det kunne være en mulighet for at jeg gadd å høre på noe av det hun hadde å si, om hun kunne i det minste gjort det på en noenlunde huggelig måte. Ikke søren, selvom vi har papirer på at den plassen tilhører vår rekke her så skulle vi søren ikke parkere der for det sperret sikten mente hun. Til slutt boblet det desverre over for meg igjen og jeg sto der til slutt å brølte til henne. Hun fikk fart på seg, glemte å lukke bagasjeluken og løp inn til seg selv. Etter det... Strålende blid & aldri kommentert parkeringsplassen vår igjen... Syns det er helt utrolig at det finnes slike mennesker. javisst er det lov å bli irritert, men man skal da behandle andre folk med respekt.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #10 Skrevet 27. juni 2010 Hehe.. godt at det ikke er bare vi med slike kjærringer til naboer... :S Skal snakke med politiet igjen i morgen når jeg leverer anmeldelsen, så får vi se hva vi anmelder henne for..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #11 Skrevet 27. juni 2010 Seriøst, politiet? De kommer til å drite i det, le når du har snudd deg og gått ut døra, la saken ligge noen uker og så henlegge den pga bevisets stilling. Skjønner ikke hva du skal anmelde? Hvilken lov er det hun har overtrådt? Ser en nevner truende adferd, oppfattet du dette som truende? Var du redd? Ser absolutt din side, men du har nok ingen sak. Nabokjerringa di er ei hurpe, er ikke noe mer sak enn det, desverre. Hadde dere "hatt noe på dere" hos Mattilsynet, så hadde dere blitt kontaktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå