Abracadabra Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Hei alle sammen, lenge siden jeg har vært her inne nå! Men nå må jeg bare få ut litt glede her (og litt frykt for at tøtto 'ombestemmer' seg...!)... Hun spiser SÅ godt om dagene; banan til frokost, baby-yoghurt og fruktmos på dagen, skive med leverpostei om ettermiddagen, grønnsaksmos til middag og grøt til kvelds (og hun er bare 7,5 mnd!!!) pluss ca tre flasker mme for dagen (jepp hun er en stor pike hehe)...så jeg fant ut en dag at NUH er det slutt på nattmating. Hun kuttet ut puppen på egen hånd da hun var 2 mnd, og jeg gav helt opp brystmelken da hun var 5 mnd; så det er jo litt ekstra styr når det er flasker hun skal ha om natten...selv om jeg har sparket mannen til å ta over halvparten ;-) Jeg ammet nr 1 om natten til han var et år, da kan han ta denne omgangen, har vært min tankegang...! :-) Jeg grudde meg fryktelig, for hun er den staeste lille furien dere kan tenke dere, men det har gått greit nå to netter på rad. Hun våkner ganske ofte, i hvert fall 5-6 ggr, men jeg gir henne bare litt vann og stikker smokken inn igjen. Jeg har ikke tatt henne opp av sengen engang...og det rareste er at hun har sovet en time lenger om morgenen også!!! Skjønner ingenting jeg, hehe! Men jeg er som sagt redd for at hun plutselig ombestemmer seg, kremt...så kryss fingrene for meg please!!! Hilsen forhåpningsfull og trøtt flaskemor ;-)
Rampongi Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Krysser armer og bein. Vår lille madam synes vann er noe herk, så vi nattavvente henne kun med smokk, og det gikk fint. Hun sover natta over nå etter ca 3 uker med avvenning. Deilig! Fortsatt lykke til!
Abracadabra Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2010 Takk Rampongi Det var brødmaten som til slutt fikk vår til å 'like' vann. Ble så tørst av det.
Rampongi Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 Aha, kanskje det er en mulighet ja. Hun "drikker" massevis, men svelger antagelig bare 1/10 del, resten kommer ut igjen. Rare ungen. Hun er ikke så glad i brød og hun tåler havre ganske dårlig, så foreløbig har hun fått fine rundstykker å tygge på, men det hjelper lite på vannet foreløbig. Takk for tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå