Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Altså overvekten av unge mødre er unektelig ganske unge, 20-22 år. Og ja, jeg vet det finnes eldre og. Snakker om "brorparten". Hvorfor er det sånn? Er de ikke villige til å prøve hardt nok, eller klarer de ikke se en drittsekk for en drittsekk, eller er alle ungene ooops-barn? Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Eeehhh. Tror du er ganske på viddene her.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Majoriteten avv enslige forsørgere er over 30. Så hele spørsmålet ditt er umulig å svare fordi premissene for det er falske.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Fordi det ikke stemmer at alenemødre som regel er unge.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 Jeg ble stupforelsket i en gutt da jeg var 18. Da var jeg desverre ung og dum og falt alltid for "drittsekker" det var noe med de som trigget meg. Alle eksene mine fra jeg var 14 år-18 år var drittsekker og playere. Heldigvis ble jeg ikke gravid som 14 åring. Da jeg hadde vært sammen med denne gutten i ca 1 år ble jeg gravid( glemte en pille på brettet, men dum som jeg var blåste jeg i det. barnefaren visste at jeg hadde glemt den pilla siden jeg sov hos han den natta, og han gadd ikke å kjøre meg hjem til foreldrene mine for å hente toalettmappa..jaja..lang historie) dette var det som skulle til for at jeg ble gravid. Da babyen vår var 3 uker fant han en annen jente og valgte da å flytte i fra oss. Spilte ingen rolle hvor hardt jeg prøvde. Han var forelsket i en annen Slik ble jeg alene
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Og forresten. Hvorfor er det bare unge alenemødre som ikke greier å se en drittsekk for en drittsekk (og alle de andre svaralternativene dine), egentlig? Gjelder ikke det samme for eldre alenemødre også? Eller er kanskje eldre alenemødre opphøyd alle grunner for brudd, mener du?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #8 Skrevet 26. juni 2010 Du HI, kan du vise til noe sin faktisk dokumenter påstanden din eller er dette ditt inntrykk? Hilsen aleneforelder, 36 år.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #9 Skrevet 26. juni 2010 Jeg er enig med HI, de fleste alenemødrene jeg vet om er unge. Lurer på om det finnes noen statestikk på dette?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #10 Skrevet 26. juni 2010 Ja, det finnes. Majoriteten av aleneforsørgere er over 30. Husk at skilsmisser produserer to aleneforeldre.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #11 Skrevet 26. juni 2010 Jepp riktig det. Mange som er godt gifte nå, blir skilt om noen år og da blir de jo alenemødre. Derfor er gjennomsnittsalderen over 30 år
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #12 Skrevet 26. juni 2010 De fleste alenemødre jeg kjenner er eldre. Alle kjenner alenemødre i alle aldre. Kun fordi du kjenner flest unge alenemødre betyr det ikke at det finnes flest av dem
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #13 Skrevet 26. juni 2010 http://www.nav.no/Om+NAV/Tall+og+analyse/Familie+og+omsorg/Enslig+mor+eller+far/Enslig+mor/far/233032.cms "Andelen enslige mødre/fedre under 25 år øker fra 15,6 prosent til 16,9 prosent fra utgangen av 2008 til utgangen av 2009, mens andelen 30 år og over går ned fra 63,7 til 62,2. Andelen for aldersgruppa 25-29 år har holdt seg konstant."
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #14 Skrevet 26. juni 2010 Alenemødre som i din vennegjeng? Tenk da, jo eldre man blir jo eldre blir vennene dine og hvis du har flest venner på din alder.. Er nok ikke flertall på unge alenemødre skal jeg love deg!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #15 Skrevet 26. juni 2010 statistikken viser altså at HI tar feil.... HI: hvorfor tror du at "brorparten" alenemødre som regel er over 30 år?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #16 Skrevet 26. juni 2010 Mange alenemødre(les: ikke alle) er som regel kvinner som får unger for og sitte hjemme og motta stønader for og være alenemor, eller så har de lyst på barn og i og med at fks barnefar har dårlig inntekt eller ingen inntekt så velger mor og gå fra far for og så ha godt med penger... Tenker da på mange unge alenemødre...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2010 #17 Skrevet 27. juni 2010 Det kan faktisk ikke være mange. Det er ikke så mange alenemødre i dette landet og kun ca 16% er under 25 år. I tillegg er det et mindretall av enslige forsørgere som mottar overgangsstønaden. De dumme fordommene dine kommer godt til uttrykk her, men det eneste som skjer er at du virker dum og uvitende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå