Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Jeg trenger tips til hvordan jeg og sambo kan løse dette "problemet": Vi er bedt i bryllup til et av våre nærmeste vennepar i august, det er et ganske stort bryllup (90 gjester). Jeg er gravid, og vil ha to mnd igjen av svsk. når vi skal i dette bryllupet. Problemet her er samboeren min sin jobb. Han jobber som pilot og har blitt satt opp på en tur denne helgen, som han gjerne vil fly (og som han vil få 5000 kroner for..) Han synes det er dumt å be om fri når turen allerede er satt opp, og vi trenger jo pengene. Han har heller aldri bedt om fri før, og han har en veldig ugunstig arbeidstid, kan få tur og måtte reise med en gang osv.. Jeg har absolutt ikke lyst til å gå i et bryllup alene når jeg er gravid! Alle kommer til å mase om hvor han er hen, og jeg har virkelig nok med meg selv og det at jeg må være edru i et festlig bryllup med mange som liker å ta seg en fest. Hva burde vi gjøre? Jeg har ingen god grunn til å ikke komme, og har lyst til å gå, og synes vel vi burde prioritere dette begge to siden det er et nært vennepar.. Det kommer jo tydelig fram her hva jeg mener, men kanskje noen kan hjelpe meg med å se saken fra sambo sin side? Evt overbevise meg om at det er kjempefestlig og være 7mnd på vei og alene i et bryllup? (vi har mange andre venner der også, men blir jo ikke det samme!)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Kan man ikke "bytte vakter" når man er pilot? Er jo kjempelenge til august, bør ikke være noe problem å få fri -spesielt når han aldri har bedt om det før. Samboeren min tok seg fri fra jobb (ga vekk en Nordsjø-tur) til en kollega pga bryllup til en av mine litt nære venninner og mannen (som ingen av oss egentlig kjenner veldig godt). Det er en selvfølge (her i huset) at man går sammen til bryllup man er bedt i. Spesielt når det er nære venner av dere begge to. Jobb er ikke "gyldig grunn" for å la være å gå i bryllup. Syns nå jeg. Dette hjalp vel ikke noe særlig, merker jeg...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Min erfaring er at det ikke er noe stort problem å byttet en tur, eller en vakt når man er pilot.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 hihi..nei du bekreftet igrunn bare det jeg selv mener.. Han har en jobb der han egentlig har vakt hele tiden og kan når som helst bli ringt etter for å fly. Det finnes en annen som har sertifikater og kan fly det samme flyet, så han må spørre om han kan ha vakt og fly denne helga for å få fri. Om det ikke passer for han andre, må sambo jobbe, dessverre. Problemet her er egentlig at sambo synes det er ille å gå glipp av 5000 kroner for å gå i bryllup.. Men jeg er enig med deg i at man burde gå sammen, iallefall når bruden er min nære venninne og brudgommen er en av hans beste barne og ungdomskamerater... Men takk for støtte uansett da:) HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Jeg ville nesten krevd at mannen tok fri/byttet vakt denne helgen. Om det er helt umulig ville jeg absolutt gått i bryllup til nære venner, selv om jeg var 7 mnd på vei og uten følge.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 Hvorfor kan du ikke gå alene om dette er gode venner av deg? Etter middagen så kan du jo bare se det ann og dra tidlig om festen tar av og du ikke ønsker å være der lenger. 5000 kr er mye penger å tape om man trenger de.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Din erfaring hjelper egentlig veldig lite i dette tilfellet, eller?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #8 Skrevet 26. juni 2010 Dette avhenger jo av hvilket selskap du jobber i og hvor mange i selskapet som har sertifikatene på dette flyet. I samboeren min sitt selskap er det kun en å bytte med, men i større firmaer er det sannsynligvis mange flere ja:) HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #9 Skrevet 26. juni 2010 Dere trenger penger, ergo jobber gubben. At du er gravid er vel bortimot den dårligste grunnen til ikke å kunne gå alene, Derimot har du en veldig god grunn til å gå tidlig. Konklusjon: gubben jobber, du går i bryllup. Problem solved, helt uten problemer. (Ikke la graviditetshormoner og ustabile følelser ødelegge for deg)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #10 Skrevet 26. juni 2010 Jeg er jo enig i at det er mye penger å tape ja... Og kan jo gå alene, men føler meg litt alene og til overs rundt middagsbordet når "alle" kommer med følge.. Jeg kommer til å gå alene om han ikke får ordnet det, men må ofte gå alene i 30-årslag, familiearrangementer osv fordi han jobber, så synes det hadde vært hyggelig å gått sammen og sluppet "maset" om hvor sambo er akkurat denne kvelden..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #11 Skrevet 26. juni 2010 Seriøst, hvis du blir stresset av å si "han jobber" har du større problemer enn at du går alene i bryllup.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #12 Skrevet 26. juni 2010 he he...føler jeg ble tatt på fersken for følelsene tok overhånd i stad, og jeg satt å grein på skuldra til sambo fordi jeg kanskje måtte gå alene! Derfor startet jeg denne tråden, så jeg kunne få noen andres meninger om dette. Er nok ganske hormonell for tiden, og skal lite til før alt er trist og vanskelig.. Takk for gode svar.. Jeg får snakke med sambo igjen i morgen, og finne en god løsning HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #13 Skrevet 26. juni 2010 Jeg liker heller ikke spesielt godt å gå i festlige begivenheter når jeg er gravid, spesielt ikke om jeg ikke føler meg helt på topp. Så jeg tenker alltid som så: Jeg går, men kan gå tidlig hjem om jeg ikke trives. "Alle" har forståelse for at en gravid ikke holder ut til langt på natt.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #14 Skrevet 26. juni 2010 Du er absolutt ikke den eneste gravide som har (eller har hatt) voldsomme følelser på små ting. Personlig gråt jeg av lambireklamen (lammene er så søøøøteeeee, vi spiser lam i påååsken *hulk hulk*) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #15 Skrevet 26. juni 2010 Jeg blir så absolutt ikke stresset av det, men synes det hadde vært hyggelig å gå sammen!! Vi har vært sammen i over 8 år, og jeg går ofte alene fordi han jobber, og det er ikke noe problem. Er bare litt lei av mas om hvorfor han ikke kommer og at "alle" snakker om at han har så ugunstig arbeidstid.. I tillegg har flere begynt å spørre om han i det hele tatt får fri for å være med på fødselen! Og om det skulle skje, så hadde det også gått helt greit, men jeg er lei av at alle spør meg og mener noe om hans arbeidssituasjon overfor meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå