Gå til innhold

Har noen spm ang min datter og søvn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bysset henne i søvn fram til hun var 6 mnd gammel.. Hun er strax 7 mnd.. Da bestemte jeg meg for at det var nok, iogmed at armene mine ikke klarte meg, og hun våknet 20 minutter etter at jeg slutta å bysse uansett hva jeg gjorde.. Jeg gjorde henne STUPtrøtt, så trøtt at når jeg la henne i sengen sin, så sloknet hun før hun traff madrassen omtrent.. Hun sov i sengen min fra dag 1.. Nå sovner hun greit i sengen sin, jeg har samme rutine på henne, men hun "makker" noe veldig før hun sovner.. Jeg hadde tenkt å bruke Ferber på henne da hun var 6 mnd, men synes overgangen fra å bli dullet med, og fra å sove med mamma, til å plutselig ligge i egen seng alene ble for voldsom, så jeg sto sammen med henne, og ga henne melk og vann i sengen..

Nå slipper jeg å stå med sengen hennes, men hun makker fremdeles.. Skriker fordi hun vil ha vann, melk, smokk.. Smokken spytter hun ut hele tiden.. Jeg vil ikke slutte med å gi henne vann, for jeg vil ikke la henne ligge der å skrike seg i søvn mens hun er tørst.. Og nå om kveldene, så våkner hun oftere og oftere.. Spesielt også på kvelden når jeg skal legge meg, så våkner hun og skal ha pupp.. ( Nattammer )... Hvorfor hun plutselig våkner hele tiden, forstår jeg ikke..

Ble VELDIG rotete dette, men det jeg lurer på, er om hvordan jeg skal få henne til å sovne, uten at hun makker så veldig? Skal på ferie neste uke, og da er det veldig kjedelig å måtte springe inn og ut av soverommet hele tiden liksom.. Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ser jo fort hva som lønner seg.. Hun knirker og du kommer inn og gir oppmerksomhet. Når hun er 7 mnd kan hun grine litt, men ikke lenge.

Siden du har alle andre rutiner på plass, så burde hun jo skjønne at nå er det natta, men hva om du starter litt på skratsj igjen.

Stryk henne over håret og ro henne ned. Prøv å gi mer drikke på dagen, så du vet at hun ikke er tørst.

Når hun godtar denne behandlingen før hun sovner, går du videre. Bare er i rommet til hun sovner, når det går fint, går du ut av rommet før hun sovner osv.. dette tar tid og skal ta tid. Viktig å være konsekvent. De liker jo rutiner og at det samme skjer hver gang.

Vi lot ungen vår grine litt før vi gikk inn, ellers brukte vi samme metode. Hun legges rett ned nå og sovner. Om hun gråter, kan hun også roe seg selv, selv om vi ofte er inne å synger eller roer litt vi også. Hun er 9 mnd nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...