Gå til innhold

Alenemødre. hvor mye har dere i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir alenemor men faren skal ha annenhver helg og en kveld i uken. har to barn på 10 mnd og en på snart 4 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen fasit hva alenemødre får. Det kommer ann på om du er i redusert stilling, full stilling, student eller hjemmeværende.

Jeg jobber 100%

Lønn: 15 000

Barnetrygd: 1940

Barnebidrag: 2900

Stønad til barnetilsyn: 1450

Jeg har ikke overgangsstønad lenger da den tiden er brukt opp for min del. Men den er på ca 12 000 kr.(blir redusert ut i fra inntekten din) Du kan også ha rett på bostøtte, umulig for meg å si hva du kan få da husleien og inntekten din er avgjørende.

Så lettere å si hva du får i mnd hvis du skriver litt mer om hvilken situasjon du er i, altså jobb,,studier eller om du er hjemmeværende.

Skrevet

Umulig å svare på.

Jeg har 25000. Uten overgangsstønad og bidrag.

Skrevet

er på avklaringspenger ,har ca 20 000kr.det er for alt .bidrag ,barnetrygd.alt....

Skrevet

umulig å svare på????hmmm er det ikke vanlig å vite hva du har i mnd,?

Skrevet

Lurer du på hva 5000 (tilfeldig tall) aleneforsørgere har i individuell inntekt, eller lurer du på hva slags stønader som er tilgjengelige?

Personlig har jeg utbetalt 22.000 kr i mnd. Ingen OS.

Skrevet

Hun mente vel at det var umulig å svare på hva DU kommer til å få i mnd, det er vel det du egentlig lurer på?! er det ikke det?

Skrevet

Jeg mente det ja. Det finnes ingen fasit!

22:48

Skrevet

Stakkars deg da, HI. Det må være tøft som alenemor til tvillinger på 10 mnd og en på 4?? :-(

Skrevet

Tvillinger? Har du røyka sokkene dine?

Skrevet

HI her. er ikke tvillinger, ordla meg litt feil, er en baby som er 10 mnd og ett barn på snart 4 år. Jeg er fortsatt hjemmeværende med minste så har ingen inntekt. Planen var å være hjemme med baby til januar, men det var før dette skjedde.

Skrevet

Det kommer ann på hva slags utdannelse og jobb du har. Men jeg jobber fult, og har utbet:

23 000,- mnd (lønn - 4 år utdanning - adjunkt)

Barnetrygd 1940,- mnd

1970,- i bidrag,

Og med det lander jeg på ca 27 000,- i mnd. Høres greit ut ikkesant... da tar vi utgiftene:

7 000,- (bosted - lån + husleie)

2 700,- (barnehage)

1 500,- (div forsikringer)

2 500,- (billån - snart ferdig)

1 500,- (strøm)

1 000,- (bensin)

1 000,- (telf + nett)

1 500,- (studielån)

2 000,- (drittlån - snart ferdig)

500,- (sparing til barnet)

Og da lander vi på ca 21 000,- i utg (grovt regnet - sikkert noen utg jeg har glemt og). Da sitter jeg igjen med ca 6 000,- i mnd til mat (meg + barnet), klær (meg + barnet), bleier og andre fornøyelser/utskeielser. Jeg har det helt greit, blir ikke rik av å være alenemor (tjener for godt til å få annen støtte). Jeg eier leiligheten vi bor i, så jeg er vel egnetlig av de heldige... Lykke til!

Skrevet

Jeg har 17-18000 kr i mnd.

Men i august forsvinner kontantstøtten så da minker det. Skal søke om bidrag nå siden bf ikke hjelper når han kan som avtalen var.

Hvis jeg får bidrag litt kjapt, stønad til barnetilsyn og bostøtte som jeg nå har søkt om, så klarer vi oss. Ellers kommer det til å bli fælt!

Skrevet

31 000 i l;nn pr.mnd

800 i overgangsst;nad pr.mnd

2900 i barnetrygd pr.mnd

2500 i st;nad til barnetilsyn pr.mnd

3300 i kontantst;tte pr.mnd

Skrevet

Glemte barnebidrag > 1800 pr.mnd

SUM 42 300 (minus skatt

Skrevet

Kan du få både kontantstøtte og stønad til barnetilsyn?

Skrevet

Lønn: 30.000(brutto)

Barnetrygd: 1900

Bidrag: 1500

Skal søke om støtte til barnetilsyn.

Skrevet

Lønn ca 23000 utbetalt i mnd (adjunkt)

Barnetrygd: 1940

Barnebidrag; 2340

Har vel ca 28 000 å rutte med i mnd.

Skrevet

Ja, det kan man. Saa lenge man ikke bruker kommunal barnehage eller privat barnehage med kommunal stoette. Jeg har dagmamma. Har derfor krav paa kontantstoette og stoenad til barnetilsyn.

Skrevet

Hei!

Anonym 09:25, kan jeg få spørre hva din årsinntekt er??

Jeg har ca samme månedslønn og fikk svar på OS søknaden at jeg får 79 kr før skatt...

Bare lurer på hvorfor så stor forskjell...

Skrevet

25 000 i lønn (uten skatt)

1940 barnetrygd

680 i bidrag

1490 stønad til barnetilsyn

Har ca 24000 netto per mnd

Skrevet

lønn: 17000 netto

o.s: 1800

bostøtte: 3600

bidragsforskudd: 1360

barnetrygt+en ekstra: 1940

barnefaren har ikke godkjent ennå, og har aldri sett henne en gang så jeg begynner å bli litt utålmodig for jeg vet han har høy inntekt og jeg ville fått mer i barnebidrag..

Skrevet

Skal vi se...

11000 kr i lønn

1200 i barnebidrag

1940 i barnetrygd

7400 overgangsstønad + tilskudd til barnetilsyn

800 i boligstøtte

Altså litt i overkant av 22 300.

Mye bedre enn jeg hadde fryktet da jeg ble alene og ikke visste nøyaktig hvor mye jeg hadde rett på.

Har dog måttet klare meg uten barnebidraget i 7 mnd fordi jeg skyldte eksen penger for alle møbler/hvitevarer vi kjøpte sammen og jeg fikk.

Men nå sier jeg alt dette fra meg og flytter med min datter til Sverige til min kjære! :) Heller lykke enn penger.

Håper jeg får meg en jobb innen kort tid så ser vår økonomiske tilstand bedre ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...