Gå til innhold

lei mas om vekt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så lei alt maset om vekt!

Folk spör om det er normalt å gå opp noen kilo på x-antall mnd, og vil stort sett få bekreftet at det ikke er FOR mye.. bla bla bla.. Og hva så om du har gått opp noen kilo mer enn en annen, skal du slanke deg da? Men på en annen side er det ikke rart at man lurer, når andre skryter over hvor lite man har gått opp. "jeg har bare gått opp 1 kg på 7 mnd!" :P

Virker som om folk glemmer at man er forskjellig + det er födselsvekt det er snakk om. Mange skal i tillegg kommentere hvor stor/liten mage du har, akkurat som om det er en fasit. Noen for fort mage, andre får den "synlige" magen litt senere.. noen for spiss mage, andre rund, lav, höy. Noen får masse vann i kroppen, andre får lite. Noen sliter med plager, andre trener og er aktive som för +++ Tror alle graviditeter er normale på sin måte, og man må slutte å sammenligne akkurat som om det finnes noe som er "normalt" Det er nesten sånn at jo mindre gravid, jo bedre er det!

Og så fortsetter dessverre sammenligningen i barselgruppen med utviklingen til barna....

Sorry klagingen, men måtte bare blåse litt ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er så enig med deg! jeg er dritlei av å høre hvor stor jeg er i forhold til at dette "bare" er første barnet, og på jobben blir jeg og ei som er like langt i svangerskapet som meg sammenlignet hele tiden. Hun har enda ikke fått synlig mage (hun er 22 uker) mens jeg har hatt mage siden jeg var 14-15 uker (jeg er 23 uker) Og siden vi er førstegangsgravide begge to mener alle at vi kan sammenlignes! Plutselig er det greit å si til ei jente at hun er stor eller kalle henne "tjukka", fordi hun er gravid. Skikkelig kjipt, for man føler seg ikke noe bedre når folk hvereneste dag forteller deg hvor stor du er.

Skrevet

Skjønner hva dere mener. Man kan jo ikke sammenligne svangerskapet og hvor stor man har blitt med andre som er likt. Alle kropper er forskjellig. Jeg er feks ganske høy (182cm) så det har ikke begynnt å syntes før nå i det siste at jeg er gravid. Er 23+3 i dag. Kjenner ei som er like langt på vei som meg (+1uke ca) og hu er nesten dobbelt så stor. Men det er jo pga hu er 15-20 cm lavere enn meg, så det syntes jo mye tydeligere på hu... Blir nesten litt små sjalu når jeg tenker på det :)

Skrevet

og set morsomme er jo at du en og samme dag kan få kommentarene "Å, så fin en liten mage du har" for så å få høre av en annen: "Herregud, så stor du har blitt!!!" Jegblir glad bare jeg får en mage snart :-)

Skrevet

Jeg er rimelig lei av å høre hvor stor jeg har blitt hele tiden!

Jeg fikk mage rimelig raskt og den har bare fortsatt og vokst. Bor i ei lita bygd der alle "kjenner" alle. I og med at alle "kjenner" meg tror de det er greit å ta på magen osv. Hvis ikke jeg har tenkt det, får ikke engang sambo ta på magen min!

Og er jeg så uheldig å må dra på butikken en dag (der min svigermor jobber), spør alle kollegaene om jeg er sikker på om det er bare en der inne. Og når jeg da sier at det er kun en - 1 - , noe vi har sett ved flere anledninger, våger de å protestere på det!

Det er selvfølgelig koselig at folk bryr seg når man er gravid, men hvis folk ikke kan snakke med meg om noe annet snart tror jeg at jeg tørner!

Heldigvis ikke alt for lenge igjen!

Skrevet

så irriterende! skulle tro de aldri har värt gravide selv.. De må da forstå at man blir dritt lei alle kommentarer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...