mamma til tre prinsesserღ Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Jeg jobber selv i barnehage. Er 8 uker på mandag og kvalmen har kommet. Ble sykmelt litt i starten forrige svangerskap. Veldig usikker nå. Kvalmen kommer og går litt, er værst om jeg ikke får slappet av ordentlig på natten. (om jeg blir vekket av de 2 andre barna f.eks) Nå har jeg en uke jobb igjen før ferie... og jobber på småbarnsavdeling. Vil jo aller helst ikke si noe om det på jobben enda heller. Forrige uke tok jeg en egenmelding, trengte en dag for å samle krefter. Hvordan har dere andre gjort det?? Har dere vært mye sykmeldt gjennom svangerskapet??
Des-10 Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Jeg jobber også i barnehage. i mitt forrige svangerskap var jeg sykmeldt nesten hele svangerskapet, men det hadde jeg nok vært uansett hvor jeg jobbet hen altså. Denne gangen har jeg foreløbig klart meg uten sykmelding. Er 14 uker på vei nå. Har slitt mye med kvalme denne gangen, noe som gjorde at jeg måtte fortelle det tidlig på jobb (var jo på do og spydde innimellom). Heldigvis har jeg fått det tilrettelagt nok på jobben til at jeg har klart å komme meg igjennom det. Men kjenner at det skal bli godt med ferie nå ja:) Siden du kun har en uke igjen til ferie, tror jeg nok jeg ville ha ventet med å fortelle det. Så kan du jo se hvordan formen er etter ferien, og om du evt vil fortelle det da. Å jobbe i barnehage (og kanskje spesielt på en småbarnsavd) gir lite rom for mange pauser (barnas behov kan jo ikke alltid vente), så du må selv kjenne på kroppen din om du orker å være på jobb. Noen ganger så kan det jo bli litt belastende for kollegaene dine også om du stadig er dårlig og ikke fungerer på jobb. Da er det etter min mening bedre å sykmelde seg. Og så skal du jo ha krefter igjen etter endt arbeidsdag til å ta vare på dine egne barn også. Men som sagt, dette er noe du må føle på selv. Ønsker deg lykke til videre, og håper formen din blir bedre etter litt ferie:)
mon84 Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Jeg er 21 uker på vei og jobber i barnehage, på småbarnsavdeling. Jeg fortalte avdelingsleder og styrer med en gang jeg fant ut at jeg var gravid (holdt det hemmelig for resten), og de har vært helt fantastiske med tilrettelegging for meg. Jeg begynte tidlig å kjenne det i halebenet og slet med kvalme og ekstrem tretthet de første 12 ukene, men har klart det fint uten sykemelding! tror jeg har tatt ut 3 egenmeldingsdager til sammen.. Nå er det 1 uke igjen å jobbe, så blir jeg overført til storbarnsavdeling etter ferien :-) Hadde nok aldri holdt ut den første tiden uten fantasiske kolleger som tilrettela og var forståelsesfulle..
nina.anette Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Eg arbeider også i barnehage. Har nett funne ut at eg er gravid, og er nok bare 3 uker på vei. Har tenkt å fortelle det til de på avdelingen min nå når nytt bhg-år begynner. Er for tiden i ferie, men kjenner kvalmen og svimmelhet "bølge" over meg allerde. I mitt forrige svangerskap vart eg sykemeldt siste måneden, på grunn av kraftig bekkenløsning. Ble omtrent lammet fra midja og ned - og det skjedde på jobb. Ble sendt direkte til legevakt, og var sengeliggende siste måned. frem til det gikk det helt SUPERT. Jobbet og jobber på friluftsavdeling med 5 åringer, og tror det er en stor fordel med tanke på lite løfting, mye frisk luft og turer i skogen/ulendt terreng. Men dette varierer fra person til person og fra svangerskap til svangerskap. Men tror det kan vere en fordel for de fleste at de en jobber tettest med er klar over situasjonen en er i. For det kan hjelpe alle i å forstå ulike situasjoner som oppstår....og en slipper eventuelle ubehagelige missforståelser eller irritasjoner. Lykke til
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2010 Takk for svarene! Da håper jeg at jeg holder ut denne uken her. Så har jeg 4 uker ferie å komme meg på før jeg må fortelle det på jobben! Var sykmeldt ca 20% etter 12 uker i mitt forrige svangerskap. Men jeg får bare kjenne på kroppen og håpe jeg klarer meg greit. Det aller viktigste er jo at jeg må klare barna mine når jeg kommer hjem også!
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 jeg jobber i barnehage, på en base med treåringer, og går igrunn veldig greit. Er 23 uker nå, og har jobbet hele tiden, brukt to egenmeldinger pga hodepine fra jeg ble gravid.
Sjokolademonster Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 Jeg var sykemeldt 50% fra uke 6-12, da var jeg kjempekvalm.. Så jobbet jeg fullt til uke 24 og deretter ble jeg sykmeldt 80% pga bekkenløsning frem til termin. (Hadde da kun 20% på kontoret). Jobber som avdelingsleder på en småbarnsavdeling og merket at jeg ble en beslastning for de andre de siste ukene.. Hadde mye vondt i ryggen pga bekkenet og fant det vanskelig å motivere de andre + fikk ikke gjort mine egne oppgaver. De andre var kjempesnille og gjorde mye mer, men med 3 mnd igjen så jeg ikke det som noe mål å gå rundt der uten å få gjort jobben min, når de da ikke fikk vikar.. Da var det bedre for alle parter at jeg ble sykemeldt og at de fikk inn noen som kunne gjøre jobben! Legen ville ikke gi meg aktiv sykemelding..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå