Gå til innhold

Dere som "kun" er samboere og har samboerkontrakt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk dere frem? Vi har endelig tenkt å få ordnet alt av papirer. Vet aldri hva som skal skje. Og med mine og våre barn, er det greit å få alt i ordnede former.

Gjorde dere alt selv, eller gjennom advokat? Siden vi ikke er gift, er det noe spesielt vi må hugse å få med. Tenkte å få skrevet testamente også.

Er jo så mye lover og regler føler jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fann samborekontrakt på internett, og tok den ut. Forma den slik vi ville ha den sjølv. Så fekk vi 2 venner til å skrive under. I følge advokat, er det ein gyldig kontrakt vi har

Skrevet

Vi er gift nå, men da vi var samboere så fant vi en mal på kontrakt på nettet.

Førte så på hva vi eide da vi flyttet sammen m.m.

Skrevet

Må legge til at vi ikke hadde barn da vi var samboere.

Da stiller vel alt seg annerledes.

Skrevet

Vi tok bare ut samboerkontrakt og testamente på nett, og skrev tre eksemplarer som vi begge signerte.

Et eksemplar har vi her, og et eks har vi lagt hos våre respektive foreldre.

Vi brukte ikke noe advokat, men dette var før vi fikk barn.

Må nok oppdatere begge deler nå tenker jeg.

Skrevet

Vi har også samboerkontrakt som vi laget flere år før vi fikk barn. Hentet ut fra nettet. I den har vi skrevet hva vi begge eier (av verdi) og hvor stor andel vi har i huset etc. Jeg skjønner ikke helt hva dere mener må endres på etter man fikk barn? Det har ikke noe å si for vår avtale. Eller er det noe jeg ikke har tenkt på nå? Vi har kun et felles barn. Som vil være arving dersom noe skulle skje med en av oss. Vi har ikke noe testamente.

Skrevet

Må vel ha testamente om dere skal arve hverandre?

Skrevet

Vi begynte på prosessen, men så fant vi ut at det var mye enklere om vi bare giftet oss, så da gjorde vi det.

Skrevet

Nye regler sier at samboere med felles barn arver en liten del av hverandre. Og at man har retten til å sitte i uskiftet bo. Man kan vel ikke testamentere bort den delen barnet skal ha uansett...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...