Gå til innhold

Ansiennitet ved ulønnet permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at jeg må ta ulønnet permisjon etter at den ordinære permen er over. Hvordan blir det med ansienniteten min da? Løper den også under ulønnet permisjon, eller tas ikke den med i beregningen av ansiennitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok også et år ulønnet, og mener det ikke regnes med.

Ble litt usikker her. :)

Skrevet

Jeg tror den tas med. Som ansatt i kommunen får man ansiennitet for å ha omsorg for små barn. Husker ikke helt regelen, men det er bare å spørre på lønningskontoret ditt.

Skrevet

De venger helt av hva som regnes som ansiennitet i ditt yrke. Det er forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver, så her finne singen fasitt egentlig

Skrevet

7.3.6 § 6 Permisjoner som ikke avbryter tjenesteansienniteten

Følgende permisjoner avbryter ikke tjenesteansienniteten:

1. Permisjon med hel eller delvis lønn.1

2. Permisjon ved oppdrag i tjenestemannsorganisasjon og for å utføre offentlig verv.

3. Permisjon uten lønn ved militærtjeneste, sivilforsvarstjeneste, polititjeneste og siviltjeneste, og ved arbeid i internasjonale operasjoner, hjelpeorganisasjoner og lignende.

4. Permisjon uten lønn for omsorgsarbeid.

5. Permisjon uten lønn for å utdanne seg videre for statstjenesten med inntil 3 år. En arbeidstaker som på grunn av omsorgsarbeid har fått sin utdannelse forsinket eller utsatt, kan få medregnet ytterligere inntil 1 år.

6. FAD kan bestemme at også annet fravær regnes med i tjenesteansienniteten.

Departementets kommentarer:

1)

All permisjon med hel eller delvis lønn medregnes i tjenesteansienniteten. Permisjoner uten lønn skal medregnes når det positivt er oppregnet i paragrafen. Ved ny tilsetting medregnes permisjonene i tjenesteansienniteten.

Skrevet

.... dette gjelder da Stat og Kommune.....

Skrevet

Dette gjelder jo kun statlige etater da!

Skrevet

Vet da vel det. Men siden hun ikke skriver noe om hvor hun jobber så kan det vel hende det også gjelder henne? Eller vet du noe jeg ikke vet? :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...