Gå til innhold

To negative tester, kan jeg være gravid likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde mistanke om at jeg var gravid igjen etter å ha født sønnen min for nå 12 uker siden. Tok to tester fra billigtester.no, men begge var negative... (tok en på kvelden og en på morgenen)

Men jeg har de siste to ukene vært mye kvalm, da spesielt på morgenen.

Har fått tilbake mensen(vil si jeg tror det var det siden jeg blødde litt og hadde skikkelig menssmerter) og jeg går på p-pilla. Kan dette vært noe annet enn mensen?

Kan jeg likevel være gravid tror dere?

Syns liksom jeg føler meg sånn jeg gjorde i begynnelsen av forrige svangerskap?...

hmm.. skal jeg ta en test til eller kan jeg stole på at de jeg har tatt stemmer?(tok de for 3-4 uker siden)...

takk for svar jenter... IGJEN!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok test den dagen jeg skulle få mensen (morgenen og akkurat slik det står at man skal gjøre i bruksanvisningen) og den var negativ. Det står i pakningsvedlegget at test på forventet mensdag er 99 % sikker, så da gikk jeg på byen... Da jeg ikke hadde fått mensen 3 dager etterpå tok jeg e ny test som var positiv.

Så mitt svar er at man kan være gravid selv om testen er negativ! Anbefaler å tamed urinprøve til legen, det er mye sikrere enn hjemmetester.

Skrevet

Man får falsk blødning av p-piller, så den blødningen trenger ikke være "ekte". Ville tatt en tur til legen jeg, som hun andre sier, det er mye mer sikkert :-)

Skrevet

har fått beskjed av de på legekontoret at det ikke er sikrere å ta test der. De bruker samme prinsippet der.

Men problemet mitt er jo at siden jeg har født for 12 uker siden så aner jeg jo ikke når mensen er forventet osv...Vet ikke om det var mensen som kom tilbake eller ikke....Gikk jo ikke på p-piller rett etter fødselen, hadde sex 3 uker etter fødsel og det var ubeskyttet.... uff er ikke lett dette her:/

Jeg vil ha to tette, men det er litt for tett når mini bare er 3 mnd nå!

Får ta en test til å se.. Syns det er så rart,føler meg AKKURAT som i begynnelsen av forrige svangerskap! Små-uggen,liten matlyst,ømme pupper og en del vondt i magen og hodet... hmm..

tar test og oppdaterer:)

Skrevet

Hos legen kan man eliminere alle feilkilder i testen, selv om prinsippene er de samme. Derfor "sikrere" enn hjemmetest. Men legen min sier at hjemmetester er 99 % sikre - de var det bare ikke i mitt tilfelle...

Skrevet

hei, jeg var også sikker på at jeg var gravid et par mnd etter sist fødsel.. hadde det prikk likt som da jeg var gravid... for min del var det bare alle hormonene som raste igjennom kroppen og "normaliserte" systemet.

Så dersom det er mer en 2-3 uker siden dere hadde ubeskyttet sex, ville jeg stolt på at du ikke er gravid selv om du "føler" deg gravid..

Disse hormonene er noen luregreier..

Skrevet

Hei. Jeg ville tatt en ny test siden det er lenge siden du tok de testene, jeg merket også at jeg var litt uggen og slikt akkurat som ved forrige gang (her blir det bare 11 mnd mellom de) ventet noen dager og tok ny billigtest, den var POSITIV....

Jeg kjente også bekkenløsningen kom tilbake så jeg var i grunn ganske sikker ennå de første viste negativt.

Lykke til !!!

Har forresten termin 20 juli, storesøster fyller 1 år den 23 august...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...