Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag startet vi med bleiesluttprosessen. Jenta vår blir 3 i november men virker som at hun er klar. Hun hadde et lite uhell i morges og et lite et da vi var på tur i dag. Synes hun er kjempeflink og vi er alle stålsatt på å klare dette. Nattbleia får vi ta senere.

Nå lurer jeg på hvordan vi gjør dette når hun skal i barnehagen på mandag. Det blir jo en nedtur å da måtte ta på henne bleia igjen...

Kan jeg forvente at de ansatte i barnegagen tar henne med på do selv om hun ikke spør om det? Og ofte nok? Må jo selvsakt ta med mange skift.

Hva kan man forvente av barnehagen? Noen som vet??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde hvertfall det i den barnehagen jeg jobbet i.

Samla alle som holdt på å slutte i en lekegruppe, og fulgte hele gruppa på do med 2,5t mellomrom.

Var ofte lettere for dem å gå på do om de var flere

Skrevet

der jeg jobber folger vi alle som har sluttet med bleie på do med jevne mellomrom, fast er etter frokos, etter lunsj og etter frukt. ellers spør vi om de må på do og tar de gjerne med utenom de faste tidene også;)

Skrevet

Nå var jeg veldig heldig med at jenta mi bare bestemte seg for å slutte på dagen. men jeg tok på henne bleie da jeg sendte henne i bhg, da jeg kom å hentet henne igjen hadde de tatt av henne bleien. De fleste bhg samarbeider når det kommer til bleieslutt slik jeg har forstått det på andre:)

Skrevet

Håper at barnehagen fikser dette. Vi skulle egentlig vente til ferien men så ble det bare sånn :) Hun starter på 3-6 års avd i aug så det hadde vært sååå bra å få henne bleiefri til da!

Skrevet

blir så spennende dette! Takk for flotte svar! :)

Skrevet

Vi begynte å snakke om bleieslutt i barnehagen når mini gikk en del uten bleie hjemme, men fortsatt ikke hadde gjort det en hel dag. Jeg sa at jeg hadde tenkt vi kunne begynne i barnehagen snart fordi han var så flink hjemme, men at jeg ville han skulle ha prøvd en hel dag først og da fikk jeg beskjed om at det var bare å begynne, så kunne de hjelpe til. Jeg syns det var veldig greit at de sa det, for da trenger jeg ikke å få dårlig samvittighet om de må styre litt ekstra med det i begynnelsen.

Så fort han hadde prøvd en hel dag hjemme og det hadde gått forholdsvis greit, så prøvde vi i barnehagen også. På den uka der har han vel hatt et lite uhell hvor han kom seg på do litt sent, ellers har det gått veldig bra. Hjemme har han hatt flere uhell, så tydelig at det er stas å gå uten bleie i barnehagen.

Jeg har gitt beskjed om at han kan ha på bleie hvis de skal på tur eller noe, men regner med at innen sommerferien er over, så går det bra uten da også. Han blir tre år i sommer og skal også begynne på stor avdeling til høsten.

Skrevet

En liten oppdatering! hun hadde bare et lite uhell i går og hadde tørr bleie begge nettene.

Kom såååå stolt i barnehagen for å fortelle den store nyheten men ble møtt med et helt nøytralt ansikt som sa : å ja.....

Ingen smil og ikke sa hun SÅ FLINK DU ER!! Fikk bare inntrykk av at dette virkelig ikke passet for dem akkurat nå....Dette blir bare merarbeid....

Da jeg sa fra om at hun måtte tas med på do ca en gang i timen og at hun IKKE skulle ha på bleie når hun var ute så virket dette som at det virkelig var et ork! Jeg har tatt med mange skift, ekstra uteklær og støvler.

Er såååå utrolig fornøyd med barnehagen hun har og hadde ikke venta meg denne reaksjonen. Kom med noe jeg trodde var en god nyhet og var veldig positiv og gikk med halen mellom bena....

Skrevet

Datteren vår skal begynne i barnehage i august, da vi var på besøk, så sa de at de selvsagt hjelper oss med dette. Nå har det gått over all forventning så langt. 3 dager med noen uhell. Det virker som om hun hadde glemt at hun ikke hadde bleie på seg. Har vært helt tørr utenom soving i en uke nå.

Jeg mener dette er noe du absolutt kan forvente av barnehagen. Hvordan skal ungene bli tørre når de går i barnehage ellers? Vente med bleieslutt frem til skolestart?

Skrevet

Er helt enig! Tror bare at jeg kom med dette på et dårlig tidspunkt..

Synes dette ble håndtert på en dårlig måte. Hun er da ikke den første som skal slutte med bleie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...