Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Vi lurer litt på om vi skal ta vekk lekegrinden. Jenta vår på 15 mnd trives ikke veldig godt oppi der, er der egentlig bare en liten stund på morgenkvisten mens vi ordner oss. Kan bruke rommet hennes og trappegrinden der oppe i stedet i disse korte periodene hun må "sperres inne". Er ikke noe farlig på rommet hennes... Lurer på når dere tok vekk lekegrindene deres? Den tar jo endel plass i stua....
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 26. juni 2010 Ingen som har tatt vekk lekegrinda her? Hehe!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Har aldri brukt lekegrind til noen av barna. De er 1,5år og 4år. Så det er bare å ta den vekk.
hurra og hei! Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Jeg har aldri brukt lekegrind til min, og jeg kan faktisk ikke huske at noen andre jeg kjenner har brukt det heller, men det er godt mulig at jeg bare ikke har lagt merke til det:-)
Anna-10 Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 Vi har heller aldri hatt lekegrind, og jeg kjenner ingen som har det heller. Forstår ikke helt hvorfor man må sperre barna inne! Vi har en på 11 mnd som er høyt og lavt, må selvfølgelig passe litt ekstra på, men og putte han i en lekegrind ville jeg aldri gjort. Er ikke det litt 70- talls?
Lovemelikeyoudo Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 litt teit kommenatar Anna-10, som HI skriver er det for at dem skal kunne gjøre seg klar om morgenen osv...Hva om man skal opp i en annen etasje for å vaske klær e.l, da kan det vel også være greit å bruke en slik grind?
Cornelianelia Skrevet 26. juni 2010 #9 Skrevet 26. juni 2010 Hvis mini ikke trives så godt i lekegrinda, er det vel bare å legge den vekk. Har selv en på 14 mnd og har aldri hatt lekegrind. Vi har innrettet oss slik i huset at det ikke er så mye farlig han får gjort der. Jeg kan fint dusje når han leker for seg selv. Eller gå ned i kjelleren og sette på en klesvask selv om minstemann ikke er sperret inne. Gutten vår er ganske rolig, men storesøster var temmelig vilter. Vi hadde ikke lekegrind til henne heller.
HerGårDetUnna!!! Skrevet 26. juni 2010 #10 Skrevet 26. juni 2010 Vi tok den vekk rundt ett års dagen. Brukte den når vi skulle ned på do, stelle oss osv, da var den gull verdt!! Men, alt må jo ta en slutt, så vi valgte å fjerne den når hun begynte å gå, slik at hun fikk beveget og øvet seg akkurat så mye som hun ville.
shari_z Skrevet 26. juni 2010 #11 Skrevet 26. juni 2010 Min jente er 20 mnd og jeg bruker fortsatt lekegrinden. Det er mest på morgenen, men av og til så vil hun sitte oppi. Og hvis jeg er hjemme alene og må dusje, eller gå ned til kjelleren, osv, så er det greit å ha. Bruker den ikke mye, men den blir brukt hver dag. Nå skal vi flytte, og det er mulig for at den ikke blir satt opp igjen, og da er hun 21 mnd. Jeg liker å ha et trygt sted for henne å være når jeg ikke kan se på henne. Skal også sies at jeg er hjemmeværende, så er sammen med henne hele tiden og har derfor kanskje større behov enn de som har barn som er hele dagen i barnehagen. Og ja, mulig det er litt 70-talls, men det er jeg også, og mannen min 60-talls, så da passer det bra for meg/oss. :-)
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. juni 2010 Vi har brukt lekegrinden fordi det har vært det sikreste i de øyeblikkene vi må forlate rommet. Det har ikke noe med at vi ikke har barnesikkert hus, men jeg anser det som tryggest at barnet har vært i grinden i disse korte periodene. Om det er 70-talls brys jeg meg ikke særlig om. Jeg er pragmatiker, gjør det som funker for oss. Tror ikke barna har særlig vondt av å oppholde seg i en lun grind med leker og kosedyr alene for en kort stund. Er ikke akkurat slik at vi setter henne i grinden mens vi benker oss i sofaen... Hver sin smak, vi har nå hvertfall hatt god nytte av den. Men nå tror jeg at den nesten er mer i veien enn den er til nytte. Så får vi evt. ta den fram igjen til evt. søsken. For ja, det kommer jeg til å gjøre..
Anna-10 Skrevet 27. juni 2010 #13 Skrevet 27. juni 2010 Jeg er også 70-talls, født på midten av 70- tallet, men barnet mitt er ikke 70- talls;) Og hvorfor var kommentaren min teit? Man setter jo barna i bur! Det er ikke til å komme vekk i fra. Lekegrind blir ikke anbefalt av noen i dag, på grunn av at barna da ikke får utfolde seg fritt. Sønnen min er med meg på badet når jeg dusjer og er på do, så jeg ser ikke vitsen med lekegrind overhodet. Men hver sin smak. Det er en grunn til at nesten ingen i dag bruker lekegrind- tenk over det, alle dibbere som bruker det og mener at de alltid gjør det beste for barnet sitt;)
Mikkemafian Skrevet 27. juni 2010 #14 Skrevet 27. juni 2010 Satte vekk grinden da mini var 3 mnd. Ble aldri brukt. Hadde tenkt å bruke den for at hun skulle få litt fred for storesøster, men hun oppdaget fort at hun kunne kaste leker oppi der, så da ble det en falsk trygghet gitt....
Nagilimia Skrevet 27. juni 2010 #15 Skrevet 27. juni 2010 Vi har den der enda til å ha leker oppi. Pjokken er 18mnd. Han vil forsatt oppi i pusle litt opp i der blant alle lekene sine. Han har kun blitt satt oppi der når han vil etter han var et år. Noe som skjer ganske ofte, og han kan sitte der å pusle i 30 min. Han blir tatt ut så fort han vil. Jeg synes nå det kan være greit med lekegrind når man ganske ofte får besøk to store hunder. Heller bur, enn skvist unge liksom
ConsuelaBananaHammock Skrevet 27. juni 2010 #16 Skrevet 27. juni 2010 Husker vi hadde en lekegrind til eldste, men brukte den aldri noe særlig. Så den sto ikke lenge. Ellers har jeg ikke brukt lekegrind til de 2 andre Så du kan fint ta den vekk
Someday Skrevet 27. juni 2010 #17 Skrevet 27. juni 2010 Skjønner ikke hvorfor vi skal krangle om hvorvidt man skal bruke lekegrind eller ikke....70-talls eller ikke...Vet at mange syns lekegrind er som "bur",men man kan også se det som en liten,privat plass hvor småbarna får være litt i fred for storesøsken som løper rundt...har sett mange barn som trives i sin lekegrind jeg...men alt må brukes med sunn fornuft De som ikke bruker lekegrind,føler vel ikke at de har det behovet da. Og de som bruker lekegrind syns vel det er praktisk... Det ble bare spurt om NÅR dere eventuelt tok vekk grinda....Jeg syns svaret gir seg sev,når barnet ikke vil være oppi der,så er det greit å ta den bort! Det å bruke lekegrind blir vel en vane,så når man tar den vekk,må man bare endre litt på vanene sine...barna må være med der du er
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 27. juni 2010 #18 Skrevet 27. juni 2010 Min er 18 mnd, han har lekegrind ennå.. han var lei men så puttet jeg oppi 200 småballer og han elsker å leke oppi der.. ( blir som ballbingen på lekeland )
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juni 2010 #19 Skrevet 27. juni 2010 6-7 mnd gammel var våres, da kom de seg rundt selv og trengte ikke å bli beskyttet av søsken ved å være oppi der.
Gjest datatyven Skrevet 27. juni 2010 #20 Skrevet 27. juni 2010 Vi hadde kun til nummer to, og den ble kun brukt som leke oppbevarings plass. Eldste klatrer av og til inn å satt seg i alle lekene, minste var aldri intressert, og da funker det svært dårlig. Høy stol på badet funker, når vippestolen ble for liten, satt der og så på meg når jeg dusja. Pratet litt etc. Trygt rom med trappegrind er også helt kurant, om du ikke vil ha lekegrind i stu, ta den vekk :-)
Trollemor75 Skrevet 27. juni 2010 #21 Skrevet 27. juni 2010 Vi bruker "buret" enda, og gutten er 16 mndr. Bruker den ikke hver dag og ikke i lange perioder, men når en må gå på do, hente posten eller skal lage middag, er det faktisk veldig praktisk. Og ja, jeg synes faktisk det er greit å bure han inn hvis det holder han trygt mens jeg er ute av rommet. Gutten leser bok eller leker rolig med bankebrettet. Brettet ligger alltid i buret, for han er ellers litt for glad i å banke andre deler av inventaret i huset, som tv-skjermen og katten... Du kunne godt prøve en stund med rommet hennes, for å se om det funker. Vi brukte rommet hans på samme måte der vi bodde før, det funket veldig bra.
Elletuppa Skrevet 27. juni 2010 #22 Skrevet 27. juni 2010 Har aldri hatt lekegrind til mine fire barn...( må innrømme at jeg seg på det som passifiserende for barna, men de er min mening og ikke det du spurte etter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå