Gå til innhold

Hjelp!! Har fått noe problemer med synet:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som jeg ikke ser skikkelig, har slike mørke skygger når jeg ser på en gjenstand. Når jeg er ute med ungene så klarer jeg ikke se dem klart. Har aldri vært plaget med synet og ble skikkelig nervøs her da en nabo sa jeg kanskje hadde begynnende hjerneblødning:( Har ikke hodepine, men merker at jeg blir fryktelig sliten av og fokusere på ting.

Bør jeg oppsøke legevakten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er usikker,så bør du nok gjøre det.

Greit å få ite hva det er vettu :)

Lykke til!Det går nok bra dette :)

Skrevet

Det kan være uendelig mange ting, men jeg ville ikke fryktet for hjerneblødning i første omgang... Er du gravid? Hvis du er det, så er det veldig vanlig at man blir mer nærsynt og da kan det virke som man ser skygger rundt ting på avstand. Finn en bok el og se om du ser uskarpt også i boka på nær eller om det er bare på lang avstand. Du kan selvfølgelig bli nærsynt selvom du ikke er gravid, så det kan være greit å sjekke synet uansett.

Det kan også være at du "alltid" har vært langsynt, men hvis du er mer sliten nå enn du pleier å være eller leser mer/bruker mer pc enn du pleier, så kan du bli mer sliten i øynene sånn at de ikke klarer å kompensere for langsyntheten så du ser bra.

Eller det kan være veldig mange andre ting, men jeg vil si at et av de alternativene jeg har kommet med er mest sannsynlig.

Skrevet

Du, ikke for å skremme deg, men kom deg på legevakta umiddelbart. Det KAN være starten på netthinneløsning - noe som kan være ureverserbart dersom det kommer for langt. Ring iallfall ned og rådfør deg med dem!

Jeg mener ikke å skremme, men dette er en veldig kjent problematikk her hjemme hos oss. Mannen min har vært mye plager med slike flekker. Det har ikke vært netthinneløsning hos ham - men deler som har løsnet fra glasslegemet og som ligger og "flyter" inni øyet. Helt ufarlig, men ufattelig irriterende.

God bedring, dette går nok bra! Men virkelig: ring til legen umiddelbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...