Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interessant lesning "fra den andre siden" spør du meg!

www.elskenoeannet.wordpress.com

Videoannonse
Annonse
Gjest Ambivalent
Skrevet

Jeg har fulgt denne bloggen en stund nå, fikk adressen av eieren når han vart litt inne på min blogg for å kommentere ett innlegg. Han virker veldig reflektert og åpen, må være både trist og vanskelig å ha det slik han beskriver.

Skrevet

Mulig han prøver å komme på rett kjøl, men å lese en blogg til en pedofil får jeg meg ikke til...får meg heller til å undre hvorfor han skriver en blogg......men meg om det.....

Skrevet

Signerer den over her. Hvorfor blogge? Man får ha de fantasier man vil, men man kan faktisk ikke leve de ut, eller kreve forståelse fra andre når det gjelder noe så grunnleggende feil. Han kan argumentere opp og i mente, og sier at det "det værste er å savne kjærlighet"... Før eller siden vil han ovenfor seg selv innbille seg kjærlighet mellom et barn og seg selv, og gjøre et overgrep. Og rettferdiggjøre det etterpå.

Man er da vel mer enn en legning? Virker merkelig hele bloggen spør du meg.

Skrevet

Har lest på bloggen, men klarer ikke å få mer forståelse for pedofili. I mine øyne er det ikke en legning, det er en sykdom.

Skrevet

Jeg måtte lese litt...ble helt kvalm egentlig... Det hadde vært fint hvis vi kunne støtte de pedofile fordi de ikke er overgripere!? Blir helt feil for meg... Men abolutt interessant å lese. En slags rettferdiggjøring av et sykt, sykt, sykt, skrudd syn på seksualitet er provoserende og fasinerende på samme tid.

Skrevet

Noe går bare helt i stå for meg her...og hva er galt med strengere straffer for overgripere? Greit nok at de ikke nødvendigvis skal avlives..

Han ber om forståelse, og sier han kjemper imot. Ja, det forstår jeg godt. Jeg, som forelder, kjemper også imot behovet for å jakte ned pedofile og kvitte meg med dem, -for å utrydde denne trusselen mot mine barn.

Vil nødig virker for kald, men har mine grunner..

Jeg skjønner ikke helt. Sterke lyster? Jeg vil gjerne pule menn, men det er ikke fare for voldtekt om jeg aldri får hatt meg!?

Huff, nei, beklager hele innlegget. Jeg blir uklar.

Skrevet

Jeg er enig i et par ting i det han skriver.

Jeg tør ikke ta sjansen på å ikke ta en pedofils rop om hjelp til behandling på alvor. Hvis en pedofil blir hørt og det kan stoppe et overgrep så sier jeg ja til det. At systemet her i Norge er for dårlig vet jeg dessverre ikke nok om, men hvis det er tilfelle at en pedofil som trenger hjelp må lete etter hjelpen selv blir jeg skremt.

At han ikke vil at pedofili skal kalles en sykdom, men en ren legning, kan jeg ikke hjelpe for at jeg gjør meg tanker om hvilket skakkjørt syn man får på dette som pedofil.

Depresjon defineres vel som en sykdom? Hvorfor skal ikke pedofili kunne defineres som det så lenge han argumenterer med undersøkelser som viser at det ofte bunner i ødelagte voksen-barn forhold (og overgrep) fra barndommen? Depresjon kan også oppstå grunnet opplevelser fra barndommen?

Uansett...

En voksens "kjærlighet" til barn på en pedofils vis går ikke an å normalisere så lenge dette dreier seg om "kjærlighet" som ikke er gjengjeldt på samme nivå. I utlevd form dreier det seg kun om tvang, overgrep, lemlestelse, maktmisbruk, manipulering, løgn og bedrag. Det er for meg godt nok til å defineres som en sykdom og ikke en legning.

En blogg som engasjerer ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...