Gå til innhold

Din holdning til natusan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din holdning til natusan? Husker da jeg fikk første var det litt sånn at det ikke var så bra med natusan, gikk heller på apoteket å kjøpte noe overpriset. Men husker ikke hvorfor! Var det skadelige stoffer eller? Var det et eller anna slik som med nestle? Anyone?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde vel et dårlig rykte på seg, men natusan har bedret produktene sine en god del. Synes jeg også har hørt Grønn Hverdag har gått god for noen av produktene deres.

Jeg har aldri brydd meg. Jeg er vokst opp på natusan, har sterk hud og null hudproblemer og ingen allergier. Tror ikke akkurat natusan alene er med på å bidra til evt. hudproblemer eller allergier, det er genetisk. Dessuten er det ingen som dør av å prøve det, man finner fort ut man ikke tåler det eller ei.

Vi bruker litt av hvert vi. Libero, natusan, Wedela. Men synes egentlig det er bortkastet å bruke penger på dyre stelleprodukter, hvis ikke babyen viser tydelig intoleranse mot billigproduktene. Vi har brukt Natusan på vår baby i nesten ett år. Ikke noe problemer med det.

Skrevet

ikke undersøkt så mye omkring natusan, men har oppdaget at våtserviettene deres er litt i overkant neddynga av rare stoffer.

Vi bruker natusan våtservietter kun for å gjerne maling fra hendene når vi maler feks fjøset :)

Skrevet

merkelig at de er godkjent av norges astma og allergiforbund da. Og det er mye som man kan vaske bort maling fra hendene med som er helt ufarlig Olje for eksempel og det er et naturlig produkt i mange babyer stelleprodukter.

Skrevet

det at våtservietter fjerner maling er fordi det er olje i dem, og olje løser opp maling (prøvd å gni hendene med olivenolje etter at du har malt, det vil funke) Og det finnes INGEN våtservetter i Norge med direkte skadelige stoffer, men folk er forskjellige, og kan være sensitive til noen typer. Min sønn reagerer på euroshopper sine og Libero sine, men ikke natusan sine. Heller ikke First Price sine:p Så det er ikke noe farlig i noen av våtserviettene, men noen barn reagerer på sammensetningen av stoffer, og andre er følsomme mor parfyme som noen våtservetter inneholder litt av.

Verre enn det er det ikke altså ;)

Skrevet

Ah, takk for opplysningen om olje. Godt noen tenker lenger enn meg :)

Ser grønnhverdag skriver at natusan inneholder kun 1 miljøskadelig stoff, så det finnes nok de som er verre.

Skrevet

Rører aldri natusan-produktene, enten de har rettet de opp eller ikke. Det satt langt inne, og de utviste underveis en arrogant holdning, så jeg finner heller gode alternativer.

Produkter med hormonforstyrrende stoffer kan bidra til en opphopning i kroppen av slike kjemiske forbindelser, og på sikt føre feks til problemer med fertiliteten. Ja, man brukte mye slikt før og det "gikk bra" men det er jo funnet økning i mannlig infertilitet, så her kan vel enhver gjøre seg sine tanker..... Allergi er ille nok, men jeg vil jo gjerne bli bestemor, så her går det i mest naturlig ved stell av gutten min;))

Skrevet

omg, snakk om å være hysterisk. Ikke bruke natusan fordi man er redd for å ikke bli bestemor. Produktene hadde ikke blitt tatt inn i Norge og det hadde vært så ille.

Hoi, glad jeg er mer avslappet enn som så.

Bruker kun natusan våtservietter på babyen. Rompa har ikke etset bort, den har aldri vært sår. Kun litt rød rundt endetarmen pågrunn av hard avføring.

Skrevet

Nei jeg er ikke hysterisk, tvert imot er du som vanlig lite opplyst. Ta og søk litt på nettet du lille.

Skrevet

Jeg får kløende utslett av Natusan sine produkter, og det samme fikk sønnen vår da vi prøvde det på han, så jeg blir nok ikke å prøve det ut på nestemann akkurat.

Skrevet

Du skulle bare visst hvor mange produkter som inneholder hormonhermende og hormonhemmende stoffer... Klart det er skummelt med det, og jada, det kan ha store konsekvenser, men om man skal holde seg unna alt er det nesten ingenting igjen. For å ha det sagt også så er det kun i den seneste tid at det har blitt mulig å teste om stoffer har denne effekten, og det har da vitterlig vært mulig å få barn før i tiden også..

(Forøvrig er det å kalle folk kjære deg, lille du, lille venn osv osv utrolig nedlatende!! Trenger ikke se ned på folk som tenker annerledes enn seg selv.)

Skrevet

En grunn til at 1 av 3 av oss får kreft kasnkje... Kroppen vår er full av parabener og annen dritt vi har smurt oss og vasket oss med i mange år....

Skrevet

Og før i tiden døde folk når de var 40....

Skrevet

Parabener er ikke akkurat kreftfremkallende, men kan være hormonforstyrrende for noen sarte sjeler.

Skrevet

Nesten ingenting igjen om man skal holde seg unna alt?

Ikke helt enig der, synes det er mye å velge mellom jeg, selv om en holder seg unna "drittstoffer".

Se for eksempel her http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009/Pleieprodukter-til-baby-2009-Kremer-og-salver,

hvor de har testet 47 kremer og salver, med resultat 29 anbefalte (Natusan har forresten 2 anbefalte og 2 ikke anbefalte).

De testet også 21 forskjellige våtservietter, og ende opp med 11 anbefalte.

11 typer våtservietter å velger mellom er da ikke ingenting? :)

Forøvrig veldig enig i at "kosesnakk" til folk en ikke er enig med er veldig nedlatende, skikkelig "jeg er bedre enn deg"-holdning. Går an å ha forskjellige meninger, uten å mene at de med andre meninger er dumme.

Skrevet

Anbefaler billigmerket til coop jeg, Coop Änglamark :)

Grønn hverdag anbefaler også disse.

Skrevet

hvis vi virkelig skal snakke om forstyrrende stoffer vi får i oss, så la oss ikke glemme: Sprøytemidler, konserveringsmidler i mat, varmemetoder, stråling, sukkererstattere, renholdningsmidler, skdelige avdampninger, partikler i lufta, kjemiske fargemidler i tekstiler osv osv osv.

Det er MANGE stoffer her i verden som KAN skade oss, og noen er så lite synlige og så lite snakket om at man ikke vet noe om dem engang. Man spiser eplet sitt i fred og fordraglighet, intentanende om hvor mange kjemiske stoffer det har vært med på i veksten til treet eplet hang på, stoffer eplet ble sprøytet med, skadelige avdampninger i lastebilen eplet ble fraktet i, og forurensingen i butikken der eplet ligger dag ut og dag inn.

De færreste av oss blir skadet av de giftene og farene vi blir utsatt for i det daglige. Men noen er mer følsomme enn andre. Derfor føler noen at det er tryggest å holde seg unna de kjente stoffene som kan skade hvis man er en liten prosentdel av befolkningen. Man vet jo ikke om man blir påvirket før skaden allerede er gjort. Mens andre tenker som så (og som meg) at det er rivende likgyldig om man velger våtservietter med eller uten parabener så lenge man ikke reagerer på dem. Hvis sønnen min mot all formodning skulle bli steril, så tror jeg virkelig ikke at det er våtserviettene han ble tørket med i 2 år som har eneveldende skyld.

For all del, de som ønsker å være restriktive mot parabener i våtservietter er verken hysteriske eller gale, de er bare mer forsiktig og kanskje noe mer skremt enn andre som "gir beng". Og de som "gir beng" er ikke uvitende eller nochelante, men heller kanskje litt mer avslappet og tenker at gift får vi oss uansett, våtservietten er ikke den berømte dråpen som får glasset til å renne over.

Skrevet

signerer 20,21her

rene gode produkter der fokus er på innholdet og ikke merket.

Balsamen deres er den beste på butikkmarkedet etter min mening

Men til ungene bruker jeg godnatt serien til natusan.

Må ha natusan lukta i beby lukta =P

Skrevet

signerer denne.

Hvis man er redd for miljøgifter, så er det bare å kutte ut amming også, da morsmelk også inneholder miljøgifter.

Miljøgifter er ikke til å unngå, og hvis man tror noen usle våtservietter skal gjøre en stor fare for babyen din, ja da vil jeg si at man er ganske hysterisk.

Skrevet

Natusan hadde en liten "skandale" for en fire år siden med at noen babyprodukter inneholdt stoffer som visstnok ikke var så bra. Men de har jo bedret produktene sine da. Men her går det likevel heller i coops billige og miljøvennlige babyprodukter da (änglamarken eller noe sånt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...