babbel Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Hei! Jenta mi på fire år skal få briller for første gang. Hun må ha styrke + 3,5 og +3,75 på glassene. Blir disse glassene veldig tykke? Hos optikeren sa de at det ikke var nødvendig med spesialglass, som kostet 1500 kr mer enn de vanlige. Nå angrer jeg litt på at vi ikke gikk for de tynne glassene... Hun har veldig lyst på briller, men jeg tror ikke hun vet helt hva hun går til. Tips og råd for "brilletilvenning" tas i mot med takk!
lille sprelle Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Jeg var såkalt "overlangsynt" selv og glassene var ikke spesielt tykke. En fin ting er å la henne få ta ansvar for å vaske dem selv. (zalo og såpevan, tørking med sandfritt papir). Det lærer henne å få et ansvarsforhold til dem. Begynte ikke før jeg var 7 selv, så for så små barn vet jeg ikke. Regner med at hun synes det er en lettelse å slippe å konsentrere seg så hardt om å se.
Gjest Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Jenta mi Lea på 5 har +4 og +4,25. Briller er noe dritt, men det går seg til:)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Litt tykke er glassene på disse brillene. Men vi har aldri hatt speisalglass, og ligget på samme styrke. Noen infatninger er dårligere å bruke enn andre, men det tipser optikeren om. Det å bruke brillene var aldri noe problem, jeg tror rett og slett det kom av at han så mye bedre med briller enn uten. Han begynte med linser da han var 12, og nå bruker han bare litt briller, og mye linser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå