Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Altså da jeg så på selvangivelsen av jeg skulle få tilbake over 22000 kroner så var jeg og kjøpte meg en bruktbil til 50.000, resten av pengene litt over 30.000 kroner hadde jeg på sparekonto, men i dag fikk jeg brev om utsatt skatteoppgjør som ikke kommer før i oktober:( Aner ikke hva jeg skal gjøre da selger vil ha pengene sine innen 1 uke, ellers så skal han ha bilen tilbake og da får jeg ikke pengene som jeg har betalt. Vi har skrevet salgsmelding og bilen er registrert på meg, men som sagt selger skulle få pengene denne uken, men det går jo ikke:( Noen som har noen gode råd og komme med? Kan jeg f.eks så forskudd på skattepengene hos skatteetaten siden selvangivelsen stod at jeg foreløpig hadde fått tilbake litt over 22.000!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Selvfølgelig kan du ikke det! Nå må folk begynne å få med seg at det ENTEN er i juni, ELLER i oktober.
Gjest ->>- Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Du kan absolutt ikke få forskudd på skattepengene. Du kan høre med banken din om de vil gi deg et billån frem til du får inn penger, men det er jo på ingen måte garantert.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Du må finne noen å låne penger av. Høres rart ut at han kan loppe deg for 30.000 og samtidig få bilen sin tilbake. Hvordan kan han gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Du går til banken og får et selvbrukslån og forklarer situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Du får dorsøke banken din, eventuelt et forbrukslån med 6 mnd rentefrihet. Ellers er det jo en god regel ikke å bruke penger man ikke har.. Skattepenger kommer jo som kjent for mange først i oktober..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Hi her, kan dessverre ikke få noe lån i banken da jeg har gjeldsordning og ta får jeg ikke ta opp lån så lenge jeg er under denne ordningen!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 Da er ditt eneste håp hvis du har rike foreldre eller rike venner.. men hvis du allerede er under gjeldsordning har du kanskje "brukt opp" deres tålmodighet.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #10 Skrevet 25. juni 2010 Selger har vel neppe krav på både bilen og pengene dine. Vil tro du har krav på pengene dine tilbake. Du må nesten bare ta opp en forbrukslån eller billån og betale ut lånet når du får skattepengene. Jeg fikk også godt over 20000kr igjen, men jeg hadde en følelse av at jeg ikke fikk dem før i oktober. Hadde plan om ny sofa, sydentur og div. Heldigvis var det noe som sa nei når jeg skulle bruke penger jeg ikke allerede hadde.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #12 Skrevet 25. juni 2010 Prøv hos Elcon, de kaster penger etter folk.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #13 Skrevet 25. juni 2010 Du tilbyr selger avbetalingsordning frem til skattepengene kommer. Så lenge bilen er registrert på deg blir det vel litt vrient for selger å ta fra deg bilen. Men du burde kanskje ta noen kurs i økonomistyring?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #14 Skrevet 25. juni 2010 Jajaja må sikkert ta noen kurs i økonomistyring!:-)) Hadde egen butikk som gikk konkurs, ettersom det var mer gjeld og dekke etter konkursen og jeg ikke hadde hverken penger eller andre verdier og ta av så ble det gjeldsordning etter mye styr:( Men har i alle fall ingen planer om og starte opp ny bedrift igjen! Verste er at jeg også måtte tømme kontoen til poden når dette med gjeldsordning gikk i orden, ellers kunne de visstnok ta pengene hans også(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå