Gå til innhold

Luksusproblem! For mange venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så mange venner og jeg er glad i dem alle sammen, men tiden strekker ikke til alltid. Har konstant dårlig samvittighet for noen av de, om det er en stund siden sist. Min mann og jeg har tre vennepar med barn som vi har jevnlig kontakt med, jeg har 4 veldig nære venninner som jeg har jevnlig kontakt med ( alle har barn), så har jeg 6 venninner som jeg har hatt mye med alltid som jeg ønsker å opprettholde kontakt med, men vi møtes ikke så ofte lenger. I tillegg har jeg to søstre som begge har barn og de er ivrige etter å finne på ting sammen med vår familie.

Det er jo fantastisk å ha gode venner og familie men blir noen ganger stresset av det. Som nå når det er ferie så er det så og så mange jeg ikke har sett på en stund som jeg må besøke. I går hadde jeg besøk av ei venninne med barn jeg ikke har sett på 6 mnd. Det var veldig koselig, men likevel tenker jeg etterpå litt sånn: phu, da var det gjort og blir en stund til neste gang. Så er det neste avtale som venter osv.

Har selv 3 barn og det er hektiske dager, vil gjerne opprettholde kontakten med alle disse fantastiske menneskene men vil også tilbringe tid bare med min egen lille familie i sommer.

Hvor mye tid tilbringer dere sammen med venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye tid til venner som jeg hadde før, men heldigvis er situasjonen den samme for de slik at jeg slipper de verste samvittighetskvalene. Jeg prøver å slå flere fluer i en smekk for å få møtt venner da; f.eks at vi er flere som møtes samtidig eller at jeg inviterer de hjem til oss på middag midt i ukasom vi jo skal spise likevel.

Skrevet

Jeg treffer vennene mine ca 2 ganger i året. Rundt juletider og på sommeren. Er da 1 uke i hjembyen min rundt juletider og 1 uke på sommeren.

Jeg flyttet fra hjembyen min for 3 år siden og har desverre ikke funnet noen nye venner her ennå. Så tiden min går til samboer, barnet mitt, hunden vår, og innimellom ost og vin kveld med kollegaene mine(som alle kunne vært moren min..hehe... så blir ikke det samme)

Du er heldig som har så mange venner rundt deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...