Gå til innhold

julefeiring og "deling" av barn..råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer, av ulike årsaker som jeg ikke orker å gå innpå her, kan ikke feire jul sammen. Han er ikke velkommen i min familie, og jeg har lyst til å være med min familie hjemme.

Hvordan skal vi da dele babyen i jula? Blir ikke aktuelt å feire jul alene heller..Jeg ammer ikke baby, så det er ikke problem med mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å dele på babyen synes jeg blir for sært. Dere er en familie og burde klare å løse opp eller se forbi de problemene.

Så hvis det er helt umulig at det kan løse seg med din familie blir det eneste rette at dere tar annethvert år hos hans familie og annethvert år dere alene.

Du kan ikke la din families problemer gå ut over deres familieliv, pappan og barnet.

Skrevet

Det må jo oppleves som et stort svik for ham hvis du velger å feire med de folkene som ikke godtar ham! Og han ikke får være med.

Skrevet

HI

Nå er det slik saken er, og ingenting å gjøre med det.

er det ego av meg og be om å ha babyen alene hos min familie i jula?

Skrevet

Babyen feirer hos den av dere som ikke er en illojal partner, vel. Så kan du ha ungen dagen før og dagen etter julaften, med mindre det er snakk om store avstander.

Du later til å ha en snodig forståelse av hvem som er familien din.

Skrevet

Ja det er ego.

Når det er din familie som er problemet burde du bite det i deg og feire hos han.

Å skille pappa og barn i julen på denne måten du vil er for ille.

Skrevet

Min svigerinne er litt på samme måten. Av og til finner hun ut at hun heller vil feire hjemme med sin slekt. Selv om jeg forstår hvorfor (de er mange flere), er det ikke noe hyggelig å bli valgt bort.

Skrevet

hvem er du egentlig lojal mot her? Den du liksom skal leve med resten av livet, eller de som svikter deg ved å ikke anerkjenne han som din mann/samboer?

Herlighet...

Skrevet

Hvorfor har du heller lyst å feire jul med foreldrene dine, enn med mannen din og barnet deres?

Skrevet

Ærlig talt, er dette virkelig en aktuell problemstilling?!

Føyer meg inn i rekken av de anonyme som synes det er ganske hårreisende å velge bort samboeren din i jula.

Hvis familien din velger å utestenge faren til barnebarnet sitt, så bør de jo miste muligheten til å være sammen med dere i jula!

Skrevet

Hvilken familie velger du? Din nystartede familile med samboer og barn eller din gamle familie?

Ta ansvar og velg den familien du selv har bestemt deg for å bli en del av. Hvis du velger bort samboer og barn så er det ditt problem...ikke samboeren din sitt.

Hvis det er så stort problem så feir jul alene sammen med samboer og barn. Det er de som er din familie nå, du har valgt å stifte familie...ta ansvar!

Skrevet

Helt og holdent enig med de andre her.

Hvis din familie ikke aksepterer din samboer lar du barnet feire jul med han og hans familie.

Og er du voksen feirer du med hans familie du også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...