Gå til innhold

Hvorfor gifte seg og hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboern sitter og diskuterer om vi skal gifte oss.

Jeg har lyst å gifte meg, hvilken kvinne har ikke lyst til det? og være festens midtpunkt og dagens vakreste?

Vi har diskutert dette før, og egentlig blitt enige om at vi skal gifte oss før eller siden.

Vi har 1 barn sammen. Har det noen fordeler for henne om det skulle bli slutt om vi da i utg punktet var gift?

Min samboer sier at han elsker meg og vil leve med meg resten av livet, men ikke ønsker å gifte seg, men gjør det dersom jeg vil.

Han kan selvfølgelig forandre mening, og dette tror jeg han blir å gjøre flere gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker på mine egne foreldre leter jeg etter tegn på at de elsket hverandre da jeg ble til, og at jeg dermed var et ønsket barn. Å ha et brudebilde å se på øker vissheten om at de virkelig ville starte en familie og elsket hverandre. (selv om de dessverre skilte seg en del år senere).

Skrevet

Nå kommer vi sannsynligvis ikke å få flere barn sammen siden vi begge har et barn fra tidligere. Så dette kan jo ikke jeg bruke som noen "argumentasjon".

Skrevet

dytter på denne jeg. Var jeg som skrev det siste innlegget også da.

HI

Skrevet

Er det virkelig ingen som har argumenter for eller mot giftemål?

HI

Skrevet

Når dere er gift, er alle papirer i orden med hensyn til arv f.eks. for barnet deres og den gjenlevende av foreldrene om en av dere skulle falle fra, altså dø. Dette er mye av grunnen til at homofile har kjempet for retten til å kunne gifte seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...