Gå til innhold

Brå ammeslutt, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarte dere det?

Her er lillemann 4 dager gammel å jeg sluttet å amme etter to dager (av personlig grunner) å nå har jeg skikkelig spreng.

Prøver å pumpe veeeldig lite ut for hver gang jeg har skikkelig spreng, er redd for å få tette melkeganger.

Men hva er egentlig best å gjøre?? Og når forsvinner melka ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE PUMP DEG!!!!!

Det vil være skikkelig vondt en god stund, men for all del IKKE pump deg.. Da fortsetter melka bare..

Å det kan desverre gå lang tid før melka er heeeelt borte ;(

Skrevet

det beste er å amme babyen din..

Skrevet

vet det finnes medisin for å stoppe melka. Men aner ikke noe mere om det. Det gies iallefall til kvinner med dødfødte barn.

Skrevet

Bruk en stram sportsbh.

Skrevet

kanskje du skal ta det som et tegn på at du bør amme babyen din? Der sitter du med puppene full av melk, en liten tass på noen få dager som sårt trenger DIN melk, som er tilpasset dens behov - og som inneholder mengder av antistoffer som beskytter mot sykdommer og andre ulumskheter - også velger du å ikke gi melken din til barnet ditt av personlige grunner? Hadde det vært medisinske hadde det vært ok, men personlige blir jo bare for egoistisk!

Men ja, det finnes piller, men de har store bivirkninger. Tips nummer to er å bare pumpe ut den aller verste sprengen - ikke mer, da øker du mengden. Lar du være og pumpe så kan du risikere å få brystbetennelse.

Skrevet

Jeg gikk fra å fullamme babyen min den ene dagen, til å bråstoppe neste dagen.

Jeg husker jeg sto i dusjen etter at puppene hadde fylt seg såpass at jeg ikke klarte å gå uten at det gjorde vondt.

Da sto jeg bare der og lot det fosse ut (Sputen sto sikkert 20 cm frem) mens jeg lindret puppene med det varme vannet. Sto leeenge.

Pumpet såvidt innimellom noen dager til. Men ikke mye, siden det bare øker produksjonen. Måtte ha vondt noen dager, men det gikk fort over=)

Skrevet

Dere som babler om at HI må amme - har dere litt tungt for det? Klarer dere ikke å lese hva det er HI spør om?

Skrevet

Jeg leser da vitterlig at hun spør om hva det beste hun kan gjøre for å bli kvitt melkespreng er. Vel, det er faktisk å amme babyen...

Skrevet

Vel, da har du tungt for det.

Skrevet

Nei, jeg bare svarer på det hun spør om! Virker heller som det er du som har tungt for det, og hvorfor bryr du deg egentlig?

Skrevet

Klarer du virkelig ikke å lese hva hun spør om? Oj, jeg er glad du ikke jobber for meg.

Jeg bryr meg fordi ammepolitiet irriterer meg, de er overalt med de lange pekefingrene sine.

Skrevet

Jo, jeg leser det hun spør om, og jeg svarer på hva som er det beste... Skjønt det nå når jeg har forklart det ca. 3 ganger?

Jeg er jammen glad du ikke jobber for meg også, så er det sagt.

Hilsen mme-mamma!

Skrevet

Å herregud :-D

*rister på hodet*

Skrevet

Pass på så du ikke blir svimmel i det lille hodet ditt.

Skrevet

AMM BABYEN DIN!!!!! Hva er problemet?

Skrevet

Jeg er faktisk ening med hun som skriver at babyen bør få melken. Høres veldig rart ut å stå der med en nyfødt liten baby og puppene så fulle av melk at det gjør vondt og så nekte å gi babyen melken......trist synes jeg.

Skrevet

mme-politiet irriterer meg, de er overalt med de lange pekefingrene sine.

Skrevet

Kan jo være HI ikke kan amme?

Jeg måtte slutte å amme. Måtte. Da er det vanskelig å fortsette, gitt.

Skrevet

Ja, stakkars baby! Hvorfor ammer du ikke? Er du redd for å få hengepupper? Kan fortelle deg at det får du uansett, pluss at magen din går fortere sammen hvis du ammer. Du er faktisk skapt for å amme, blir forbanna av å lese om "personlige grunner". Du er mor nå, barnet ditt betyr faktisk mer enn deg!

Skrevet

Pga medikamentell behandling.

Skrevet

HI skriver jo at hun skal slutte av "personlige grunner", ikke fordi hun må.

Enig i at jeg synes du bør gi melken til babyen din.

Skrevet

Det er i så tilfelle en medisinsk grunn, ikke en personlig grunn, som HI skriver hun har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...