togutter Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Jeg er så i tvil om jeg skal kjøpe troll vinterdress til høsten.. Mini er straks 1 år. Syns den ser så genial ut, lett å bevege seg i, avtagbart ullfor.. Er dere som har den fornøyde? Eller bør jeg se etter en annen?!
Lovemelikeyoudo Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Jeg tror det er en kjempegod dress, MEEEN, tror det ullforet gjør at klærne "henger fast" i dressen, altså at det er mye lettere med en dress med glatt fÒr inni? Eller er det kanskje bare et problem om ungen er større og skal kle seg selv??
Lovemelikeyoudo Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Jeg er foruten Reimatec-tilhenger da;) Elsker dressene pga at de er så lette, vanntette og gode;)
togutter Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2010 tror du reimatec er bedre? wææææ, hvorfor skal det være så vanskelig?! ;-) Men jeg er veldig glad for at dere svarer!!
Gjest datatyven Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Har to unger,en på 2 (snart 3) og en på 4 år. Har hatt en del dresser til ungene, tror jeg har vært innom det meste, og jeg er helt frelst på Troll! Vinner over det meste, Reima tec inkludert.
Lovemelikeyoudo Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Jeg hadde valgt Reimatec;) men Trolldressene er kjent for å være gode de og! Reima er ikke så slitesterke til større barn, men en 1 åring sliter ikke mye på klærne uansett. Reimatec kan du bruke istedetfor regntøy også, de er bare herlige de dressene;)
Lovemelikeyoudo Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 datatyven; jeg har selv hatt lyst å prøve troll, men er det ikke litt irriterende når ikke dressen er glatt inni, m.t.p klær som liksom "henger fast" inni der?
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 Vi har hatt troll hele tiden og har vært veldig fornøyd med de! Ullforet lønner det seg å ta på før man tar på dressen, ellers kan det bli litt knotete, men det er ufattelig praktisk med en vinter og vårdress i en når man har så små barn da som ikke sliter på klæra i det hele tatt
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 Jenta vår har hatt den i vinter, og det er et av de beste kjøpene jeg har gjort noen gang:-) Jeg har vært kjempefornøyd!! Og særlig nå sist vinter da det var så kaldt, var ulldressen super:-) Anbefales på det sterkeste!! Jeg kommer aldri til å prøve noen annen dress:) I barnehagen sier de også at den er veldig bra, og de har sikkert erfaring med alt mulig...
Vannmann35 Skrevet 25. juni 2010 #10 Skrevet 25. juni 2010 Vi har Troll-dress og er kjempefornøyd med den. Bruker delene separat og sammen - flott system + slitesterk:-)
neste*gang Skrevet 25. juni 2010 #11 Skrevet 25. juni 2010 Jeg hadde troll til 1 åringen min og var veldig veldig fornøyd. MEN det var mest fordi jeg brukte ullforet avtagbart som egen dress når han sov i vogna. Dessuten var det godt å ta ut ullforet når det nærmet seg vår og varmere men likevel måtte bruke dress. Vi klarte ikke å slite ut den dressen for han var egentlig for liten til å "slite den ut" ullforet brukte vi til han hadde vokst ut av den.. helt knall.
FruTB Skrevet 25. juni 2010 #12 Skrevet 25. juni 2010 Vi har den også, og har i grunn vært veldig fornøyde i vinter. Men - skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke den når det er veldig kaldt. Synes fort ullforet kan bli litt tynt å ha over ullundertøyet - og det blir jo for mye å ha enda et lag ull under ullforet? Så her ble det fort til at jeg hadde ullundertøy - deretter ullfleecedress fra nøstebarn, også bare dressens ytterste lag. Hvordan gjør dere andre det? Den er sikkert super om tempen ligger på ca 0 grader, men så fort det blir kaldere blir jeg litt rådløs ...
mamman til to gutter Skrevet 25. juni 2010 #13 Skrevet 25. juni 2010 Jeg vil anbefale deg å prøve den på før du bestemmer deg. Vi prøvde Troll på sønnen vår når han skulle ha sin første dress og selvom det var riktig størrelse vi prøvde, så passet den ikke i det hele tatt fordi passformen var helt feil. Det er et par år siden nå, så husker ikke hva som gjorde at den ikke passet, men noe var det;-) Andre vil sikkert oppleve det samme med Reima eller andre merker, så uansett bør du prøve dressen på. Reima har forresten en tilsvarende løsning med avtagbart for, men der kjøper du dressen og foret hver for seg, så du kan velge om du vil ha en del eller begge og om du vil ha foret i ull eller fleece.
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 25. juni 2010 #14 Skrevet 25. juni 2010 Jeg hadde denne til min ettåring. Super! Klærne henger ikke spes fast.
Gjest datatyven Skrevet 25. juni 2010 #15 Skrevet 25. juni 2010 Skal liste det jeg er fornøyd med med Troll dressen. Anklene og armene har disse borrelås strammerene, dvs ingen strikk under foten som slites og må skiftes. I tillegg blir det ordentelig stramt og fint rundt støvelen. Livet kan strammes så livet alltid kommer på riktig plass. Den er veldig tett og fin rundt halsenog kan strammes eller løsnes. Ullforet, er ikke noe heft, en kan enten ha det fast eller en kan ha det løst inni dressen, vi har det fast, og den er ikke vanskelig å ta på. Jeg kler ofte på dressen i barnehagen selv, da jeg gjerne leverer etter at de andre har gått ut. Jeg tar av klærene som dongribukse og genser. Er det ordentelig kaldt ute går ungene i flere lag med ull og rett i dressen. Dressen kan brukes på vår og høst, den er super vantett og ser ikke slitt ut tiltross for om man har hatt den som barnehage dress i to år. Jeg impregnerer heller ikke, har aldri hatt behov. Så der så.
togutter Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #16 Skrevet 25. juni 2010 Suuupert! Takk for mange gode svar!! :-) Jeg tror nok det blir troll, høres ut som det er mange fornøyde troll-brukere her!! :-)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 25. juni 2010 #17 Skrevet 25. juni 2010 Hvilken Trolldress er det du har sett på da? Jeg kjøpte meg en Troll dress til gutten (1,5år) i fjor høst. Da hadde de kun med fastsydd for opp til str 92/98 (et tynt sådan). Men i dressene som var igjen etter fjorårsmodellen så jeg de hadde avtagbart for også i mindre str. Den jeg kjøpte var rutet og fantes i brun/hvit og lyng/hvit. Kjempe fine begge to. Har brukt dressen MASSE i høst og vinter og den ser ut som den knapt er brukt (bortsett fra noe misfarging i det hvite etter gjørmebad). Den er også ganske vanntett (hør i butikken hvor mye den tåler, det skal kunne oppgis vha "vannsøyle") Jeg er iallefall superfornøyd med dressen! Klærne henger ikke igjen i foret og at foret er tynt ser jeg heller som en fordel. I vinter brukte jeg ullundertøy + ribbestrikket bukse/genser fra nøstebarn + dress, og poden var aldri kald eller våt (til tross av høyt aktivitetsnivå). Kan anbefale denne dressen, men vet ikke hvordan den er feks i forhold til Reima, for den har jeg ikke prøvd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå