Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Venninnene hennes leser bøker, men hun streber med å tolke hvert eneste ord i en tekst. Læreren mener det ikke er noen grunn til bekymring ennå, men er det ikke litt bekymringsverdig når samtlige av hennes medelever kan lese nå?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Noen tar ikke ting like fort som andre. Kanskje hun er flinkere enn noen medelver på noe annet? Så lenge læreren ikke synes synes det er så ille enda,så er det helt sikkert ikke det. Plutselig så sier det pang,og jenta leser som bare det:) (følg med så hun ikke ser dårlig eller har lesevansker,men det ser sikkert læreren:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Jeg leste og regnet da jeg var 4 - men vet overhode ikke om det er normalt eller ikke... Når læreren sier slikt, tror jeg uansett du kan senke skuldrene:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Det er dysleksi i familien til mannen min, derfor er vi kanskje ekstra bekymret når det går litt tregt på den fronten. Vi leser bøker hver kveld og oppmuntrer henne til å lese noen setninger selv, men hun hater det virkelig og ber om å få slippe. Etter "forhandlinger" om hvor mye hun skal lese gjør hun det motvillig, men to setninger tar laaaang tid og etterpå aner hun ikke hva hun har lest. Mattematikk er hun derimot veldig flink til, så hodet er det ingenting i veien med...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Jeg hadde reagert. Læreren til sønnen min hadde som mål at alle skulle lese i begynnelsen av 2. klasse.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Wow! Er du sikker på at det er en god idé å tvinge henne til å lese?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Alle barn er forskjellige, men på skolen til gutten min har de som mål at alle skal kunne lese ok etter første klasse. I andre klasse har de nå hatt en spes.ped inn noen timer i uka for å hjelpe de på trinnet som trenger litt ekstra hjelp. Jeg ville tatt litt mer tak i det jeg. Ikke alle lærere er like flinke til å se alt...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 En lærer vi kjenner påsto det ble ansett som "normalt" at elever ikke kunne lese til og med 3.klasse. Fryktelig sent synes jeg! Det er jo dumt om hun skal få aversjon mot lesing før hun ev. får den hjelpen hun trenger til å overkomme lesevansker. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 Hvem nevnte tvang? Jeg skrev ingenting om hvilke metoder vi bruker for å få henne til å lese noen setninger. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå