Gå til innhold

5 år, 122,5 høy og 25 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

burde jeg være bekymret? synes det er mye å veie 25 kg når ho bare er 5 1/2 år. Litt rund rundt magen kanskje, men ser jo ikke så "tykk" ut egentlig.

Er nok bare litt hysterisk siden jeg selv har sliti med overvekt kanskje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye kommer jo an på kroppsfasong og bygning da. Uansett har jeg 4-åring som er 117 cm og 21 kilo. Finnes ikke et gram overflødig fett på min.

Skrevet

Min datter er 6år, 120 høy og veier 30 kilo.

Må slanke henne sier helsestasjonen. Så må tilbake over sommeren for de skal kontrollere om jeg har gjort som de sa.

Blæh.

Jeg syns ikke din datter virker overvektig. Hun er lang også må du huske! :-)

Skrevet

Prøver å sjekke opp litt på nettet, men vet ikke helt om jeg forstår alle skjemaene. Kan nok hende dere har rett her. Ligger høyt, men følger jo kurven sin.

HI

Skrevet

HAR EN GUTT PÅ 5 1/2 ÅR. HAN ER 116 OG VEIER 22 KG, SYNES IKKE AT HAN SER TYKK UT I DET HELE TATT.

Skrevet

Da må han være kompakt/ tettbygd?? H*n veier 6 kilo mer enn min 4 åring som er like lang, og han er ikke spesielt tynn.. helt "normal"

Skrevet

Gutten min fyller snart 6 og er like høy som din datter. han veier 23 kilo, og ligger midt på tre i søylen..

Skrevet

Det ser du jo best selv egentlig. Selv har jeg en gutt på 5 år rundt den høyden som veier kun 17 kg. Men han er ikke for tynn - men slank.

Skrevet

Datteren min på 5 år er 105 cm høy, og veier 17 kg. Hun er liten og nett. Barnet ditt er jo 122 cm høy så synes ikke 25 kg høres mye ut da.

Skrevet

synes ikke man bare skal fokusere på vekta, men legge tilrette for aktiviteter som gjør at barnet får brukt kroppen sin.

Er barnet aktivt? sykler/hopper/løper mye? eller er det mye stillesitting?

Dette bør unansett være en avgjørende faktor før man begynner å tenke på vektreduksjon på barn.

Nå har jeg aldri slitt med tunge barn, er ikke sikkert det har noen sammenheng heller, men mine barn er veldig aktive, de kan sitte å se på tv/dataspill også, men når de er ute, så er de aktive, springer, hopper, løper, klatrer, sykler ol.

Nå har jeg ikke målt min 4,5 åring på en stund, men kan tenke meg hun er ca 108 cm høy og veier ca 16-18 kg.

Skrevet

Jeg har en datter på 6 år, 122 hy og 28 kg på førskolekontrollen. Altså samme høyde som din men tyngre.

Helsesøster påpekte at hun lå over kurven sin i vekt, men kommenterte også at hun måtte være "fast i fisken", hun er litt rund over magen i perioder, resten av kroppen er sterk og robust.

Hun er aktiv, løper rundt sammen med gutta, hopper trampoline og sykler gjerne opp bratte bakker, spiser variert og begrenser seg selv.

Jeg er også på vakt, har slitt med vekta i ungdommen og ser at hennes fysikk er svært lik min. Men jeg vet også at jeg er sterk og sunn, så jeg bekymrer meg ikke. Jeg tilbyr sunn mat og prøver å gjøre fysisk aktivitet til en selvfølge i hverdagen.

Vi er alle forskjellige - se på helheten:)

Skrevet

jeg har en gutt på 3 år som veier 26k og er 107cm,og han er faktisk ikke så veldig kraftig,han har vært en del på sykehuset pga noen andre helseplager og der er han faktisk påvist at han har ei tung beinbygging.Og de legene mener at han ikke er noe ille.Barn i ung aldrer kan fort strekke seg og de er jo i full aktivitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...