Gå til innhold

Hjelp meg litt her, damer! :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et fadderbarn i Afrika. (Uganda)

 

Jeg har tenkt å sende nedover en gave, men aner ikke hva jeg skal kjøpe!

 

Foreldrene hans er så fattige at de spiser kun de grønnsakene de dyrker i sin egen hage. Har lyst til å kjøpe noe til de også. Hva kjøper man til noen som absolutt ikke har noe?

 

Fadderbarnet mitt er en gutt på 3 år, forresten,

 

Setter pris på mange svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke regler for sånn?

Hvis det var fritt frem så ville jeg kjøpt tegneark og fargestifter. Kanskje noen lære spill. Til foreldrene ville jeg kjøpt frø til andre slags grønnsaker ( er ikke sikker på om det er lov da)..

 

Hvor mye koster det å ha fadderbarn foresten?

Skrevet

det var iallefall det da jeg hva fadder, var vel vekt det gikk på. Det er jo for å ikke skape konflikter og misunnelse om noen noen faddere sender store gaver andre ikke...

 

fargestifter må jo være flott for en 3 åring

Skrevet

Send en Nespresso maskin. Ifølge hun under her finnes det ikke bedre kaffe.Spiller ingen rolle hvor mange liv de har på samvittigheten i Afrika....

 

Neida, det var bare ironi pga den andre dumme tråden her.

 

Jeg ville kjøpt en fotballdrakt, en fotball, fargestifter, eller små biler. Noe han ikke trenger å dele med foreldrene sine, men som blir verdsatt av bare han.

Husker da jeg reiste rundt i Latinamerika og ville gi noe til alle barna som tigde. Fikk vite at vita at hvis man ga de peger eller mat gikk det rett til foreldrene. Jeg husker gleden hos en liten jente som jeg ga et brukt fargeskrin og noen ark. Hun ble overlykkelig.

Skrevet

Fotballdrakt og fotball var en god idé! Tegnesaker også! :)

 

Tenkte litt på det med misunnelse fra andre, men har ikke hørt at det finnes spesielle regler om hva man kan sende.

 

Andre forslag? :)

Skrevet

Det koster bare 200 kroner i måneden. :)

Skrevet

Vet ikke hvilken organisasjon du er fadder igjennom. Vi er fadder gjennom SOS-barnebyer og de anbefaler ikke å sende gaver pga stor risiko for tyveri, og at man derfor heller setter inn ekstra penger som fadderbarnet får når det fyller 18. Dersom man likevel ønsker å sende en gave anbefaler de klistremerker, eller andre lite omsettelige ting. Vet jo ikke om det er sånn i Uganda, vi har fadderbarn på Haiti, men kanskje greit å sjekke ut... Dumt å sende noe hvis sjansen for at det kommer fram er minimal, og heller havner hos noen som beriker seg på å stjele...

Skrevet

Jeg sendte en mail til de som jobber i denne organisasjonen (child africa), og de sa at jeg kunne sende gaver når jeg ville, men at de fikk mer for pengene hvis jeg sendte penger. Sendte penger en gang tidligere, men har så lyst til å gi de noe spesielt, i tillegg til et bilde av familien vår. Tror ikke tyveri er noe problem her, ikke som jeg fikk inntrykk av ihvertfall.

 

Gutten skal jeg vel kanskje klare å finne en gave til, men hva med foreldrene?

 

HI

Skrevet

Det er Plan som har innført gaveforbud.

 

Foreldrene vil nok bli mest glade for penger, selv om detvirker upersonlig for deg.

Skrevet

Som sagt, jeg har gitt penger.

 

Har lyst til å sende busdagsgave til gutten, og slenge med noe til foreldrene, samt et bilde av oss.

 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...