AnneKristin&gullet i magen Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 er det vi går gjennom hver dag i barnehagen... han går annen hver dag og blir helt hysterisk når jeg drar..idag var han mer rasende enn lei seg... er det dette som er separasjonsangst eller er det en trass periode eller noe annet? det kom så plutselig, fra den ene dagen til den andre... hvordan takler man noe sånt... det er over i løpet av et par minutter, han stortrives der resten av dagen, men det er tøfft å gå fra han når han er så desperat.. Er det noen som har lignende erfaringer eller råd å komme med? Hilsen Anne-Kristin
Snakkelittmeddeg Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 For oss hjalp det med heltidsplass =) Da ble det mer rutiner. Jeg taklet det ikke i det heletatt når han gren og skrek når jeg skulle gå. Begynte å grine selv Etter han fikk full plass har han forandret seg til det bedre og nå er det bare en kamp å få han med hjem
AnneKristin&gullet i magen Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2010 Ja, jeg har tenkt tanken på at han kanskje burde gå hver dag, selv om jeg ikke jobber full tid ennå... noe må gjøres hvertfall, går ikke an å fortsette på denne måten.. bra at det løste seg for dere da, mye bedre å måtte kjempe å få han hjem enn å levere han gråtende...
Gjest Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Min har hatt en sånn periode de siste månedene faktisk:-( Men i det siste har det gått mye bedre. Han må avledes for at det skal gå bra, og favoritten hans som jobber der, tar han i mot så har de en fast rutine på at de går inn på kjøkkenet og ser på maurene:-) Da går det mye bedre og han griner ikke i det hele tatt. Prat med personalet, se om de har noen gode ideer. Frist han med en aktivitet som fenger mer enn mamma:-) Ellers si tl han at mamma kommer og henter deg etterpå, gi kos og si hadet. Ikke dra avskeden ut, da blir det verre for de! Jeg vet hvor forferdelig det er, min fikk og hysterisk anfall. De i barnehager sier det er veldig vanlig at barn får sånne perioder fra tid til annen.
AnneKristin&gullet i magen Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2010 Tusen takk for svar, godt å høre at det er flere som kjenner til dette, og som har gode råd å komme med :-) fint at dere fant en løsning som hjalp dere så godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå