Gå til innhold

bare jeg som reagerer litt på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk forbi en barneskole som har klassetrinn 1 - 6. Var SFO tid og det vil vel si barn fra 1 - 4 klasse?

Det jeg reagerte på var at de spilte Eminem for full guffe og tekstene hans er vel ikke akkurat de beste språkmessig. Mye banning og ellers ganske så sterke tekster.

Gikk forbi 2 ganger med ca 45 minutters mellomrom og Eminem som musikk begge gangene.

Nå kan jo ikke så små barn så veldig mye engelsk enda, men det går vel ann å finne litt mer "vennlig" musikk å spille for barna enn Eminem?

Jeg syntes iallefall det var veldig unødvendig og likte det ikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på det, tror jeg. Men så lar jeg barna mine høre på blackmetal, da...

Skrevet

Enig! Det hadde vært mer naturlig og pedagogisk hvis de hadde spilt Margrete Munthe!

Skrevet

Jeg jobber på SFO og ville aldri ha spilt sånn nei. vi kjøper kun hit for kids cd som vi spiller eller slikt.

Skrevet

Jeg kan ikke fordra å bli utsatt for musikklytting under tvang, uansett hva slags musikk det måtte dreie seg om. Hater når de spiller musikk på butikker, venterom, frisør osv.

Å bli tvunget til å høre på høy musikk er like ille som å bli tvunget til å høre på en andakt, bønnerop eller annet. Å bli overøst med høylydt banning burde alle, og ihvertfall barn, bli skånet for.

Skrevet

HI her :-)

Har ikke noe imot at barna koser seg med litt musikk når de er ute å leker i SFO tiden, men det går ann å være litt mer nøye med musikkvalget synes jeg.

Jeg hadde ikke likt om datteren min hadde kommet hjem og sunget eminem sanger....hun er ikke gammel nok for SFO men hun er utrolig flink til å lære seg tekster allerede, så blir vel ikke mindre flink med årene :-)

Barna hører jo på musikk de også, og hva folk velger å la barna høre på hjemme bryr jeg meg ikke om. Opp til hver enkelt det. Men SFO føler jeg blir mer spesielt. Har full forståelse for at barna sikkert vil høre på f.eks populære sanger som spilles på radioen men håper de fleste iallefall er litt mer kritiske til musikkvalget enn de var på den aktuelle SFOen :-)

Og det var nok hele Eminem CDen som ble spilt i og med at det var Eminem begge gangene jeg gikk forbi....

Skrevet

Det var litt rart, ja. Husker jeg har lest at Eminem ikke engang lot datteren sin høre på musikken hans da hun var mindre..

Skrevet

He, he... i barnehagen vår spiller de både KISS og AC/DC for full musikk - ungene digger det! Barn er ikke så opptatt av tekstutformingen, og som du selv sa så skjønner de ikke hva eminem snakker om. Det er bedre å høre på eminem enn å se hotel cæsar spør du meg!!

Skrevet

men Kiss og AC/DC har vel ikke på langt nær så grove tekster som Eminem da. Og dette var heller ikke snakk om bhg men SFO hvor jeg regner med at barna plukker opp mer av engelsken enn bhg barn gjør.

Jeg ønsker uansett ikke at jenta mi skal lære seg å banne på hverken norsk eller engelsk. Spiller ingen rolle for meg om hun skjønner hva hun sier eller ikke.

HI

Skrevet

men er eminem egentlig så ille når det gjelder banning da? trodde det var mer sånn samfunnsopprør jeg....??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...