Gå til innhold

Integrering, små barn og et lite hjertesukk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen går det en 5åring som er flyktning og muslim. Barnet er høflig, grei, tillitsfull og snakker veldig bra norsk. Så mitt lille hjertesukk:

Dette barnet får aldri lov å bli med noen hjem, det får ikke delta i bursdager sommerfester, vinterfester og middager. Turer arrangert av barnehagen utenom barnehagens område er ikke lov. Nå var det sommeravslutning i barnehagen med badetur og barnet var nok engang ikke med. Begrunnelsen fra foreldrene var at gutter og jenter ikke skal bade sammen. Eller leke sammen.

Dette er trist fordi dette er småbarn, de andre barna reagerer på dette barnet aldri får lov til noenting, og det er tendenser til erting og utfrysing. Ertingen og utfrysingen jobber vi foreldre med på hjemmebane og barnehagen i barnehagen. Jeg blir litt lei meg på barnets vegne. Barnet faller helt utenfor og det er så trist. Integrering er ikke så lett å få til når konservative krefter er i sving :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette syntes jeg var utrolig trist lesing! Dette barnet forstår jo ikke hvorfor h*n ikke får være med på ting som de andre barna har stor glede av.

Får barnet virkelig ikke leke med noen av det motsatte kjønn heller? Nei, utrolig triste greier. Foreldrene burde virkelig bli mer opplyst om hvordan det er her i Norge og tenke på barnets fremtid i dette landet. Det er vel ærlig talt ingen religion som nekter barn av motsatte kjønn å leke sammen? Helt utrolig synes nå jeg.

Skrevet

Ja, det er trist å se på :( Men hva gjør man? Jeg synes hvertfall det er vanskelig å forsøke mer enn det som er gjort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...