Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 det mange av dere damene hevder... Nemlig at hvis man spiser for lite går man ikke ned i vekt. Ser at det er en her som mener at hun spiser 1600 kcal om dagen og går ikke ned i vekt. Da anbefaler noen henne å øke matinntaket for å gå ned i vekt.... Synes det er helt hull i hodet tenkning. Hun kommer derimot til å gå ned i vekt dersom hun går ned til 1200 kcal om dagen og øker kondisjonstreningen. Jeg forstår ikke hvordan det regnestykket blir så vanskelig for noen. Tipper det er de samme damene som skylder på dårlig stoffskifte når de ikke går ned i vekt....
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har ingen link og jeg har heller ikke skrevet på disse inleggene tidligere men kan prøve å forklare. For å holde en normal vekt så skal man jo spise så skal jo forbruk være lik med inntak. Det er jo litt ulikt med tanek på hvor mye man spiser og hvor aktiv man er med disse tallene. For å gå ned i vekt og holde vekten må man finne ett kosthold man kan leve med. Jojo slanking funker jo bare den uka du slanker deg for så å gå opp igjen til der man var og gjerne litt til. Skal man slanke seg på en uke så kan man spise mindre og vekten reduseres, men man forblir jo ikke på den vekta. Man lurer seg selvFor å holde vekta og gå ned bør man spise mye tomme kalorier, altså kalorifattig mat. Mat med næring er også mat kroppen bruker på en annen måte enn mat uten næring. Altså så er det kanskje like mye kalorier i en kjeks som i en salat uten dressing men salaten fyller opp magesekken, gir kroppen styrke og lurer kroppen til å tro at den har mer mat enn det den har. En kjeks vil ikke gjøre samme nytten. Det hjelper ikke å spise 1600 kalorier om maten er feil. Du blir trøtt og sliten og forbrenner da også mindre. Kroppen jobber også bedre om den får jevnt med mat og vann. Skipper du frokosten kommer ikke kroppen skikkelig igang før ved lunsjtider. Så skal du slanke deg på en måte du kan leve med så bør man spise en lett sunn frokost, samme med lunsj, ikke spise seg overmett og spise en middag som er bra og ikke spise etter kl 5 (noen sier7) og absolutt ikke snacks om kvelden.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Til anonym 19:29: Hm, nå har jeg ganske god greie på kosthold/ernæring og trening, og kan ikke si at ditt innlegg gjorde meg noe klokere, men takk for at du forsøkte. Mulig jeg uttrykte meg litt feil, men jeg synes ikke du ga meg noe svar på det jeg spurte om... Du starter med å skrive "For å holde en normal vekt så skal man jo spise så skal jo forbruk være lik med inntak"....Jeg regner med at du mener at dersom man ønsker å holde en stabil vekt så bør det man forbrenner være lik det man spiser. "Normal" vekt er selvsagt veldig individuelt. For å gå ned i vekt må man forbrenne mer enn man spiser. Det er jo opplagt. Lenger ned skriver du "For å holde vekta og gå ned bør man spise mye tomme kalorier, altså kalorifattig mat"...Hehehe, her er det tydelig at du ikke vet hva tomme kalorier er. Man skal IKKE spise tomme kalorier dersom man ønsker å gå ned i vekt, da tomme kalorier er det samme som masse kalorier uten næring. En hvetebolle, smågodt, pommes frittes, hamburgere, og potetgull er eksempler på tomme kalorier. Jeg er enig med deg at det er bedre å spise en salat enn en kjeks fordi salaten vil gi mer energi og bedre metthetsfølelse. Jeg lurer fortsatt på om noen kan svare meg på spørsmålet mitt...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har gått ned i vekt ved å spise for lite og trent mye. Men anbefaler det ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå