Gå til innhold

Hva kan din smårolling si på 20 mnd????

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Hei

-Æsj

-Mat

-Pupp

-Auu

-vann

-gi meg

-kom

-sove

Han kan si mange andre ord som er litt for vanskelige å forstå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår på straks 2 år kan herme de aller fleste ord, og bruker en god del daglig, men alle er ikke så veldig forståelige da :P ååget er toget, booooki er smokk, bokka er bok osv. Men andre ord kan han veldig godt, som hei, bil, æsj, sove, bamse, sko, sokker, faffa, mimmi, besse osv osv.

Han er litt sen, så derfor kan jeg sammenligne med din på 20 mndr ;) De fleste 2 åringer snakker mye mer rent og har mange setninger, vår har enkle setinger som mamma sitte der, XXX se osv. men ikke så mye mer. Han kan heller ikke fortelle hva han heter ennå, og han skjønner ikke at mamma heter XXX eller at pappa heter YYY :P

Skrevet

Hei, Hade, mamma, pappa, takk, nei, ja, hysj, høyr, bæsje, tisse, sjå, natta, lalle, vatn, melk, lade (sjokolade), ban (banan), bus (brus), stå opp, sitte der, køyre bil, ete, mat, bamse, dokke, bil, ball, stol, sko, bukse, sokk, hoppe, ut, is, pus, vov vov, pip pip, besta, besten, kan navnet på de aller fleste i barnehagen,

Hun snakker veldig mye, og setter sammen to og to ord. Sier mange flere ord enn dette, men orker ikke skrive opp alle... Hun er tidlig ute i forhold til broren, han sa ikke et eneste ord når han var 20mnd... Så unger er forskjellige,ja ;)

Skrevet

Dette husker jeg veldig godt fordi det var da mini sa sin aller første setning: mamma bli med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...