Gå til innhold

hva er vitsen med dette "hvor mange dager igjen" - greiene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner at det er gøy å se hvor mange dager man har igjen, men når man spør hver ENESTE dag så går jo litt av vitsen bort.. altså hvis du lurer på hvor mange dager noen har igjen, så kan man jo bare se på et av de 100 andre innleggene fra tidligere dager, så finner man ut hvor mange dager det er igjen!

Idag f eks er det jo bare 1 dag mindre igjen enn det det var igår !!

HVORFOR SPØRRE HVER DAG??

Er det noe JEG har gått glipp av eller ikke skjønner, så vil jeg gjerne bli forklart ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, det har jeg også lurt på. Har faktisk også tenkt at det muligens er noe jeg ikke har fått med meg, men det ser faktisk ikke ut som seg ligger noe mer bak det. Syntes også det er rart å legge ut dette spørsmålet HVER dag! Ikke dag er jeg en dag mer på vei enn i går, og en dag mindre enn i morgen- logisk!

Og før noen kommer med en kommentar om at man må få lov til å skrive hva man man vil: Det er ikke poenget, poenget er bare at vi ikke helt skjønner vitsen med det...

Skrevet

He-he...er vel følelsen av at man hver dag er en dag nærmere termin:)

Synes det er koselig jeg:)

Og såååå deilig hver gang man tipper ned på nytt tall, som

feks 39(høygravid), 29 (tyvetallet), 99(under 100 dager).....

Bare ignorer innlegget hvis det ikke er noe for deg?!

Skrevet

Ikke noe poeng, jeg bare svarer fordi jeg kjeder meg. Vil føde NÅÅÅÅÅÅ, har altfor mye fritid!

Skrevet

Ignorere kan man jo gjøre.. og når man har 50 dager igjen - 40 dager igjen - 30 dager igjen, osv, så er det greit å dele det med andre =) Tror ikke alle her inne skriver nedtelling dag for dag, men kanskje en gang i blant?

Skrevet

Skjønner ikke vitsen i det hele tatt men prøver å overse det :) . Veldig mye sånn innlegg: jeg har vært på UL, jeg er nå endelig i 3. trimester, slimproppen noe... innlegg. Burde bare være en tråd for disse hvor folk kan legge til sin "jippie nå har skjedd" fordi det er vel ingen som egentlig bryr seg. Litt bortkastet å lage ny tråd hele tiden. Skulle gjerne ha sett litt mer diskusjon her på forum istedenfor.

Skrevet

Er vell det samme som de "hvor mye har du gått opp i vekt" trådene HELE tiden... Interesserer ikke meg hvor mye den å den har gått opp, derfor overser jeg disse trådene, for jeg orker ikke å lese om uff å nei å nei 4- 6 hele kg på 34 uker! Skrekk å gru, hehe...

Så det er vell samme poenget med de trådene som med hvor mange dager igjen trådene...

:o)

Skrevet

måbare få legge til alle spm om bringebærbladkapsler og stripping... og "er det noe på gang?"...

Noen ganger lurer jeg på om folk rett og slett ikke kan undersøke litt selv.. noen ganger ligger det kansje 4-5 tråder om nøyaktig samme tema på 1ste siden... Jeg trykker bare på Ignore.. og irriterer meg i stillhet.. gidder ikke svare på ting som allerede er svart på 10000 ganger.. hvertfall ikke om det ligger en tråd med akkuratt det samme bare noen innlegg lengre ned..

Skrevet

Nå er det vel også sånn at det som regel er de som er veldig usikker og vil høre andres erfaringer som spør.. Så da er det vel opp til hver enkelt å svare :) Jeg trykker sjelden på en tråd der overskriften egentlig ikke fanger oppmerksomheten min, eller som har noe med meg og mine opplevelser av svangerskapet å gjøre. Så da lar jeg heller de som har erfraring eller har opplevd det samme få lov til å svare på det. (Man hjelper jo den som undrer) Grunnen til at man har ett sånn forum er vel for å snakke med andre som er i samme situasjon som deg og som kan gi råd eller oppmuntring. Jeg ser heller ikke vitsen med å skrive inn hvor mange dager jeg har igjen hver dag, men så lar jeg da også være å gjøre det :-) Og hvis noen spørsmål kommer flere ganger fra forskjellige personer her inne, så kan det jo være fordi de nettopp har kommet inn i dette forumet og ikke har sett alt vi andre som har vært her en stund har skrevet og kommentert til hverandre. Det er mye forskjeller fra 2 trimester til 3.trimester for eksempel. Det merka jeg selv når jeg kom inn hit :-) Så la de undrende få spørre da vel, så får de som vil svare på det :-)

Skrevet

Enig i at folk må få lov til å spørre om det de lurer på, selvom kanskje spørsmålet er stilt tidligere. Det kan jo ikke være sånn at man alltid må gjøre research om hvilke spørsmål som allerede har blitt stilt. Og når man nettopp har kommet fra 2 trimester, er jo mye av det man lurer på her, nytt. Dette er jo et forum for de som lurer på ting ang fødsel og graviditet, og man er jo forskjellige i forhold til hva man vet og ikke vet.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er noen som hver dag spør hvor lenge det er til termin, hehe.

Skrevet

Det er klart stor forskjell fra 2 tri til 3 tri, og 3 tri er jo en spennende tid for oss fleste...

Er jo her inne på dette tri-semesteret ting virkelig skjer, (som regel) og JA det er klart at mange spør om hva dette er og bør jeg ringe sykehuset, om det er slimproppen osv... Sånne tråder synes jeg er helt greit, de hører hjemme i etter semesteret, men antall dager, hvor mye vektoppgang spm osv er jo i alle de 3 tri-semesterne....

Og ja jeg skjønner at en som kommer fra 2-tri stiller noen spm (som vi som er på våre siste dager/uker her har lest dag ut og dag inn) vil ha svar, vi har jo vært igjennom de ukene som de skal igjennom, og vi er en erfaring "rikere", kanskje vi har vært borti å miste slimproppen i uke 32? og da kan vi jo svare på...

Men jeg igronerer vektoppgang og antall dager igjen trådene....

:o)

Skrevet

Hehe vi er alle forskjellige. Jeg synes alltid vektoppgang trådene er veldig interessante siden det er noe som man kan ikke regne seg frem til og noe som jeg irriterer meg vanvittig over. Antall dager blir litt mer... forutsiktbart :) .

Men jeg synes det er rart at folk kjører ikke i hvert fall et google søk før de spør om ting eller blar i hvert fall et par sider i gamle tråder. Får svar til 90% av spørsmålene mine sånn. Rest er vel spørsmål jeg finner ikke gode svar på eller hvis jeg må sutre litt :) .

Skrevet

Dere nevner jo faktisk alle trådene som blir laget her over tråder som irriterer dere. Så da lurer jeg på hva dette forumet faktisk ER til? Hva er det greit og spørre om liksom? Og hva er det greit og dele her inne av glede og sorger? Ja det er mye gjentagelser og av og til en del "teite" spørsmål. Men det er jo det som ER dette forumet. Visst ikke hadde det jo ikke skjedd noe her inne og hva søren er vitsen da? Skal vi bare lese de samme gamle innleggene om igjen og om igjen i all evighet da el? :P

Skrevet

Akkurat hvor mange dager igjen-trådene syns jeg er helt okey, er jo ca 50 stk som svarer hver dag. Og det er ikke alle som er på bim hver dag heller, jeg har sett et par som har like mange dager igjen som meg, og da prøver jeg å huske nicket dems. Og det er en fin nedtelling på bim.

Jeg liker det. Men da jeg nettopp hadde kommet inn på bim leste jeg ikke trådene før jeg var nedi ca 70 dager :-) og er ikke hver dag jeg trykker meg inn på de heller. Her om dagen trodde jeg at jeg hadde 38 dager men så var det mindre.

Og det at det er fler tråder om samme ting er jo kan skje for at en vil ha sitt "egent", de fleste innleggene er ikke helt like.

-Det er ofte jeg lager et innlegg fort, så jeg kan få svar mens jeg titter igjennom andre tråder.

Det er periodevis mye av det samme, jeg syns det er supermange som føder om dagen, - eller de siste dagene. Det var det ikke med en gang jeg kom inn hit ..

Jeg oppfordrer A L L E til å skrive det de vil om hva de vil når de vil, uansett om det er et innlegg som er ganske likt. FORDI; andre kan også ha nytte av det! Jeg titter innom innlegg og leser og plukker opp mye tips og råd ... og det er forskjellige svar på hver av trådene.

det er alltid noen innlegg noen har null intresse av. Det med at "er noe i gang?" er jo LITT stort da :-) syns jeg. Og det er jo fint at folk oppsøker råd og tips her ..

Åisann, ble litt langt det her :-)

Skrevet

Å så skjønner jeg ikke hva dere gjør her inne da isåfall? Hva er det dere skrive innlegg om da?

Skrevet

"Hvor mange dager igjen"-trådene husker jeg at jeg heller ikke forsto vitsen med tidligere, men var litt gøy å skrive at jeg bare hadde 49 dager igjen, og var heeelt nede på 40-tallet liksom :) Ser ikke vitsen med å svare hver eneste dag.

Vektoppgang svarte jeg på en gang nå i sted fordi HI sa hun var nysgjerrig på hva andre hadde gått opp, og å svare går såpass fort at det tar jeg meg tid til.

Men, er det en ting jeg blir litt lei av, ikke bare her men spesielt på anonym, er alle trådene som er helt undøvendige bare en vet hvordan en googler. Tråder ala "Er det frustrerte fruer ikveld?" blir jeg helt matt av. For guds skyld, det tar lengre tid å skrive innlegget å poste det, enn å bare skjekke selv.

Skrevet

Vi kan skrive innlegg om hva vi skal ikke skrive om :D .

Men må innrømme at det er en del mer interessant å være på forum hvor det er litt strengere regler. På en sånn ordentlig en hadde alle fødselshistorier gått i en tråd. Alle nedtellinger i en tråd osv. De mest populære er alltid på første siden unansett siden noe legger til noe nytt hele tiden. Mye mer oversiktlig og like aktivt.

Skrevet

Folk må jo bare lage tråder og innlegg om alt de lurer på, det jeg mente som sikkert noen misfortod var når det i løpet av en og samme dag kommer opp 5 nesten identiske spm om bringebærbladkapsler eller stripping o.l... som alle ligger på 1ste siden..

Men folk må da kunne lese litt selv.. ihvertfall de aller nyeste innleggene..

Eller google for den saks skyld, syns forøvrig at dette er et bra forum og det er nyttig å høre om andres erfaringer og dele dine egne. Nedtellingen her er en tradisjon som har vært her på 3 trim. i begge mine graviditeter... =) noen syns det er gøy å telle ned rett og slett.

Jeg blir ikke provosert av at det er de samme temaene som går igjen, det er jo standard for alle trimester forumene det..

Skrevet

... overse det du ikke vil lese... la andre skrive hva de vil !!!

Det er ikke alle som "vet alt"

Tenk på alle førstegangsmammaene... og også alle "glemske" flergangsmødre....

Synes det er helt fint at folk spør om det de har på hjertet, når de måtte

ønske...

Plutselig er det DU som lurer på noe, som er skrevet hundrevis av ganger før...

Ha en fin dag, da... alle sammen :-)))

Skrevet

som tulipan sa langt oppi innlegget så var det absolutt ikke slik at folk ikke skal få skrive hva de vil, de skal de selvfølgelig få gjøre :) og ikke irriterer jeg meg over det heller. bare lurte på hva vitsen var.. om det var noe jeg ikke hadde skjønt liksom.. :)

Skrevet

Jeg er glad i både "hvor mange dager igjen" og alle andre kanskje "enkle" trådene..... :-P

Min situasjon er slik at det er på forumet det meste av gravidsakene skjer, altså, jeg har ikke så mange å dele graviditeten min med. (høres sørgelig ut, men litt sant!) Har vært sykemeldt lenge og har ikke det største nettverket her jeg bor nå. Så jeg synes alt her er koslig, og om noen skriver det "samme" innlegget som noen andre så er det mest sannsynlig en glipp og fordi personen kanskje plages med tankene og ønsker andre sin hjelp/ærfaring.

Er sprøtt å være førstegangs vertfall, jeg skjønte ikke at det gikk an å lure på så mye som jeg har gjort de siste månedene. Bekymringer om ditt og datt, planlegging, inkjøp, kropp som vokser alle veier......! Og ofte så gjør lesinga her inne at jeg bare lurer på ENDA mere! Men derfor er det så bra at ting blir spurt om gjevnlig, synes jeg, for da kommer det alltids opp igjen til jeg lurer på det på nytt! :-P

Jeg leser de trådene jeg interesserer meg for, svarer på de jeg kan hjelpe noen med (ikke alltid man orker, men da gjør noen andre det.....)

Men jeg skjønner at det ikke var ment som en klage altså. Men vitsen er jo at alle er på helt forskjellige stadier til hver dag, tror jeg! Er ikke hver dag jeg gidder nedtellinga jeg heller..... Og kanskje forumet burde vært delt opp på en annen måte som noen sa tidligere...

Best at jeg slutter, sitter alene å venter på samboeren min, jeg har ikke fått prata nok idag heller virker det som.......

Jeg hadde nok brukt forumet litt mindre om jeg ikke hadde kjeda meg så mye for tida, flaut å si det, men det er harde fakta akkurat for øyeblikket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...