Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes?


...venter...

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag, og fikk påvist sukker i urinen. Må inn igjen for en kontroll på mandag. Legen sa at det mest sannsynlig ikke var svangerskapsdiabetes, men at han måtte sjekke det ut. Noen som har erfaring med dette, eller vet hvilke konsekvenser det kan ha for den lille og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :-)

 

Går selv til kontroller pga forhøyet blodtrykk og siden min mor hadde sv-forgiftning i alle svangerskapene sine. Har ikke fått det påvist selv, ikke enda hvertfall...

 

Hvis du eventuelt får sv.f. så er det viktig å ta det med ro for å holde ting i sjakk. Grunnen til at dette kan være farlig er fordi at morkaken hindres i jobbene sine ved alvorlig sv.f.

Derfor man i enkelte tilfeller setter igang fødsel pga sv.f.

 

Husk å tenke litt på symptomene, men ikke la de trollbinde deg! Hodepine fremme i panna, vondt i ribba på høyre side, ødemer, flakket syn. (det er de jeg husker nå.)

 

Men for at du har det skal blodtrykk og proteiner i urin være påvist. Så husk å ta med urinprøve hver kontroll fremover!

 

Konsekvenser for barnet kan være vekstavik fordi den ikke får all næringen den skal ha, men du skal ha en ordentlig svangerskapsforgiftning før dette blir farlig for barnet. Men det er absolutt kjempeviktig å få det undersøkt!

 

Prøv å ikke bekymre deg, vet det er umulig å ikke tenke på det, men det er ikke sikkert de finner noe mere tegn til at du har det :-) Og siden de tar deg inn på mandag allerede til ny kontroll så er det bra. Bare be om å få hyppigere kontroller om du er bekymra!

 

Lykke til og håper det var til litt hjelp, er ingen ekspert, men dette er det jeg har fått med meg til nå....... Håper du slipper unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pokker... nå har hjernen streika... trudde du skrev svangerskapsforgiftning, så det akkurat da jeg sendte det... da var det vel ikke mye til hjelp alikeval...

 

 

BEKLAGER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svangerskapsforgiftning det samme som svangerskapsdiabetes? Har lest masse om svangerskapsforgiftning og fått med meg mye av det du sier, men tenkte ikke at det var det samme som svangerskapsdiabetes. Det eneste legen sa at det kunne være fare for at barnet la ekstra mye på seg, så spurte jeg ikke noe mer om det... Takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...