Gå til innhold

Julefeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna som går på ungdomsskolen ser kun faren sin i feriene, et par tre ganger på året. De reiser på ferie sammen hver påske og de er sammen på sommeren og så er de jo hos sin far og hans nye familie annenhver jul.

Som mor ønsker man jo å ha barna hos seg i jula, men det er lenge for ungdommene å gå fra sommer til påske uten å se sin far. Dessuten har man jo gjerne behov for litt barnefri fordi om barna er store og styrer seg selv, de skal jo følges opp også.

Er det greit å si til barna at de kan bestemme selv om de vil reise til far i jula fordi om de egentlig skal være hos mor? Vil de da kunne føle seg uvelkommen hjemme i jula? Jeg tror barna liker å feire jul hos far, og pleie kontakten med han og familien hans. Det er ikke alltid så lett med lange avstander, ferie og skole.

Er det greit å aldri ha barna sine i jula og i påska? Er det for mye ansvar for dem å velge selv? Føler de seg da dytta hit eller dit, og kommer til å velge ut fra hva de tror vi voksne helst vil? Eller kommer de til å gjøre det som de helst vil. Det er jo ikke lett å velge når det er fordeler og bakdeler med begge deler. Det merker en jo som voksen også. Vi vil jo være åpne med barna og forsøke å ikke lede dem, la det være helt opp til dem.

Vi ønsker å snakke om dette snart, og få ting på plass. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det, føler det er vanskelig. Så om noen har litt tanker om dette, og kan hjelpe meg å sortere litt er det fint :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke dele opp julen da? At de reiser til far f.eks 3.juledag og blir til over nyttår?

Skrevet

Det er lang å dyr reise, så det er best å være en stund når de først reiser. Takk for svar, det er en mulighet vi bør kunne se på.

• 1 måned senere...
Skrevet

an de ikke være hos far i høstferien? Da kan de jo være der nesten 1 1/2 uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...