Gå til innhold

Svigermor har et favorittbarnebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er enebarn og har to barn med meg. Det vil si at svigermor har to barnebarn. De skiller 1 år og er begge gutter. Hun liker best eldstemann og leser for han når hun er her, byggert il han osv. Minstemann får være med men det er tydelig hvem som er favoritten. Hun sier at yngstemann er så liten og at det blir lettere når han er større (de er 2 og 3 år). Jeg syntes det er litt feil. Har prøvd å teste henne litt med at hun kan pusse tennen på minsten mens jeg på eldstemann men da må hun plutselig røyke eller noe annet, noenganger gjør hun det men ikke med like mye iver som om det var eldstemann. Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her også, men det er slettes ikke noen av våre barn.

Skrevet

Luerer på det samme.. Bare att her er favorittbarnebarna ungene til min samboer sin bror. De er der HELE tiden, og når vi spør om og få komme på besøk, får vi alltid høre att "det er ikke plass" xxx er her med barnebarna mine.. Guuuud det irriterer. jaja, glad jeg har foreldrene mine som forguder lille gutten vår. Håper svigermor våkner opp en dag og ser det! Gutten vår har til og med spurt hvorfor ikke bestemor vil att han skal komme på besøk. Det er vondt:(

Skrevet

Såpass ja, ja, sånn opplevde vi det også når de eldste var små. Vi gadd ofte ikke dra pga det var alltid noen andre der med masse unger. Hun kunne aldri passe våre barn pga hun skulle passe noen andres... Tja, sånn har det fortsatt. Vår yngste vil ikke ha noe med henne å gjøre. Og det er ikke så rart, hun vil ikke engang komme når han er våken enda. Er kjekkere med ett annet barnebarn for han aksepterer henne. Men det er ikke så rart, hun har ikke tatt hensyn til at barn er forskjellige, og dessuten har hun passet han andre i 2 mnd.

Vår yngste er en rolig unge, og liker ikke stress og kav rundt seg, og hun er en type som aldri kan sitte rolig, men gidder ikke forklare mer om dette... men sårt er det hvertfall, å se at våre sjelden har blitt prioritert.

Skrevet

Vi har prøvd det meste. For to helger siden sa samboer att gutten måtte spørre bestemor selv om og ligge der for natten, for da mente han att hun ikke kunne si nei. men da vi ringte og ga røret til sønnen vår, og han spør så fint, så sier hun "nei, idag kommer prinsessen til bestemor, og da skal vi bake kake og se på askepott, og du liker jo bare kaptein sabeltann, så det går ikke denne helgen". Vet du att hårene reiste seg når vi hørte det på høytaleren. Da bestemte vi oss for og bare gi opp. Har ikke hørt en lyd enda. Og lillegutt ble så lei seg. Han mente jo att han kunne godt se på askepott han, så lenge han fikk sitte på fanget til bestemor. Neste barn vi får har jeg nesten ikke lyst til og fortelle henne om att vi venter engang, fordi det vil ikke bli noe mer interesse av den grunn, gjerne desto mindre. fortvilendes..

Skrevet

Hos oss er det morfar som har en favoritt. Var flaut da han skulle vise feriebildene. Det er niesa mi som er favoritten. Sitter vi å snakker om våre barn, se hvor flink velejenta er å legge puslespill, så kommer det raskt fra morfar at "favoritten" er veldig flink med puslespill også, samt en eller annen historie om noe "favoritten" har gjort som var så morsomt, eller fint. De andre barnebarna blir ikke nevnt halvparten så ofte, fordi om han er stolt og glad i dem også, så er det ikke på samme måten. Og sier han fine ting om en av dem, må han forte seg å si noe fint om henne også, fordi om de ikke er til stede en gang.

Men han sier og gjør mye fint for alle barnebarna sine, men det er likevel en forskjell. Han er også rettferdig om alle ungene leker i lag, han gjør ikke forskjell på dem på den måten. Han gjør heller ikke materiell forskjell. Men jeg liker det ikke!

Men hun har vel sjarmert han, gjort han til sin favortitt besteforelder. Kanskje de bare har fin tone. Ikke lett å si.

Skrevet

Her er det ikke svigermor som har ett favorittbarnebarn, men moren min... Og det er ikke en av våres, men min søsters barn.

Hun er aldri på besøk hos oss, det passer liksom aldri, sier hun...har vært så mye i det siste blablabla... Men hun drar da på besøk til min søster sånn en helg i mnd, iallefall. Og det er 4 timer å reise, hver vei..men til oss er det 30min. Men neida, kan aldri komme til oss.

Og er hun her en skjelden gang så leker hun ikke med barna. Sitter og drikker kaffe, eller nå som det er sommer setter hun seg ut og soler seg. Leker ikke med barna.... Gutten vår på 4 er ikke noe særlig glad i mormoren sin. Han bryr seg rett og slett ikke om henne lenger, og jeg skjønner det godt... Veslejenta på 2 år skjønner ikke så mye av dette enda, men kommer vel til å bli at hun ikke bryr seg om mormoren heller.. Synest det er veldig trist, og skulle ønske det ikke var sånn..:(

Og hver gang jeg snakker med henne så tyter hun ustanselig om de to ungene til søsteren min..hva de har gjort, sagt osv. Blir gal snart..

Heldigvis er svigermor helt annerledes, og setter utrolig stor pris på begge barna våre! Barna storkoser seg ilag med henne og farfaren :))

De bor 3 timer kjøring herfra, men likevel ser de barnebarna sine mye oftere enn foreldrene mine gjør..

Skrevet

Her har svigermor 6 favoritter. Ingen av dem er sønnens to barn.

Skrevet

Ser at jeg er veldig heldig, for her får alle fire barnebarn like mye og god oppmerksomhet. Det jeg likevel lurer på er om det ofte er det eldste barnebarnet som får mest oppmerksomhet? Vi så en liten tendens til det da første tantebarnet mitt kom. Hun fikk utrolig oppmerksomhet av hele familien. Da nr to kom litt over året etter var det jo fremdeles så spennende å følge med på nr en som hadde begynt å gå, sa noen ord osv, mens minsten bare lå der...

Skrevet

Fytterrakkkern! Jeg hadde blitt så forbanna! Det går bare ikke an.

Skrevet

Her er det min mor som har ett favoritt barnebarn og det er barnet mitt. Hadde nesten lyst til å fike til dama når hun satt der og bedyret at det var jo en selvfølge siden det var det eneste barnet hun var mormor til. Hun har 4 barn hun er farmor til og hun har alltid vært en stor del av livet deres og har et flott og nært forhold til sine svigerdøtre.

Tror ikke reaksjonen min var helt den hun forventet å få når hun i all hemmelighet skulle tiske og viske om at SELVFØLGELIG er barnebarn man er mormor til mer verdt!!

Fy bikkja, så sinna jeg ble!!

Skrevet

Enig med 12:32, det er den eldste som ofte blir favoritt og får mest oppmerksomhet. Hos oss er det slik, og hos mange flere jeg kjenner.

Skrevet

Det går nok an, spørsmålet er bare hva vi skal fortelle til sønnen vår. Begynner og gå tom for ideer, og lage unnskyldninger for henne.. :/

Skrevet

Her har svigermor en favoritt og det er jenta mi. Hun har to til ei eldre og en yngre enn min jente. Det er dattera hennes sine to barn.

Jeg hater det faktisk, ja kanskje heldig for min jente... Men jeg ser hvordan særlig hun eldste sliter med det her. Jeg får helt vondt når jeg ser det og har tatt det opp.

Så det er neimen ikke bare bare å være mamman til favoritten heller. Voksne må klare å behandle folk likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...