Gå til innhold

Erfaringer med fødeplass på Ullevål?


TG77

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg er litt i tvil. Har fått fødeplass på Ullevål, og ser at nesten alle skriver om Riksen :o Betyr det at Ullevål ikke er et like godt valg?

 

Jeg er 1.gangs gravid og er helt uerfaren på dette området, så fint om noen har tanker og ideer de vil dele. Men legen min mente at jeg skulle til Ullevål siden jeg har PCOS og tar metformin under hele svangerskapet. Går ikke til noe oppfølging hos Ullevål, så forstår ikke helt?

 

Legen sa også at Ullevål har pusset opp eller at de har nye lokaler på føden, noen som har vært der?

 

Og sist, men ikke minst. Er det mulig å endre fødeplass senere, om jeg skulle angre?

 

Håper dere kan hjelp meg litt på veien, er som dere sikkert forstår....en smule forvirret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke fortvil!

Både RH og UUS er gode sykehus med mange fødtsler hvert år= jordmødre med erfaring.

Jeg har selv jobbet på UUS og hatt mye samarbeid med føden og har valgt å føde der selv. tror det kommer til å bli supert!

 

Husk! du vil alltid finne noen som liker det ene eller det andre stedet bedre ut fra personlige erfaringer og andres historier.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om du takker nei til plassen må du selv ordne ny og får da ingen garanti for hvor du havner. Vet ikke når du skal føde men vil tro både RH og UUS er fullt allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har selv født en gang på Ullevål, og har kun gode ord å komme med! Fødte der i 2006, og lå oxo på pasienthotellet. Alle var veldig hjelpsomme, fantastisk jordmor og huggelig betjening. Når jeg lå på hotellet, kom sykepleierne innom av og til og lurte på om jeg ikke snart skulle plinge på dem, det måtte da være NOE de kunne hjelpe meg med :-) Følte meg godt ivaretatt der!

 

Første gangen jeg fødte, lå jeg på Bærum, da det var fullt både på Ullevål, hvor jeg hadde søkt plass, og på Aker, SIA og Riksen :-) Har kun gode ord og komme med til de også. De visste liksom ikke hva de kunne gjøre for at jeg og min lille nye familie skulle ha det best mulig!

 

Mest sannsynlig kommer jeg til å søke meg til Ullevål igjen. Litt usikker kun pga reisevei :-) Jeg synes ikke du skal bekymre deg. Det med at legen din mente at du burde føde på Ullevål, har kanskje noe med at der har alt de tilgjengelig hvis en vanskelig situasjon skulle oppstå..

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for betryggende ord fra dere begge :)

Ok, da blir jeg hvor jeg "er" også håper jeg og tror at det sikkert blir bra.

 

Har termin i januar, så det er ennå en stund til det braker løs. Mye å lære og mye å sette seg inn i før den tid er jeg redd, men det blir en spennende tid.

 

Lykke til til dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...