Gå til innhold

Ditt beste tips for å bli kvitt hodepine uten tabletter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse vann eller massasje av nakken. Kommer litt an på hva slags hodepine det er...

Skrevet

drikke masse vann, gå en tur i regn og sove på et mørkt kaldt rom.

Skrevet

Sove litt.

Jeg har også hørt fra venner at sjokolade+kaffe kan hjelpe,men det er jo svært kortsiktig da.Etter å ha brukt det rådet over en periode risikerer du hodepine om du ikke har fått sjokolade og kaffe. Men for en gang eller to i krisesituasjoner kan det hjelpe.

Skrevet

Masse sengekos :)

Har våknet de siste 3 dagene med vondt i hodet og etter endt økt hr det vært borte ;)

kniiiis

Gjest thricane
Skrevet

Sex:-)

slet med hodepine i en periode da jeg startet på p piller igjen etter fødsel. når hverken paracet eller en time på et kaldt og mørkt rom hjalp, forsøkte jeg sex, hadde hørt noe rykter om at det kunne virke smertestillende. og jammen meg, tror du ikke hodepinen forsvant....

Skrevet

Drikke masse vann. Spise noe som stabiliserer blodsukkeret, om det er dét som er problemet.

Alt etter hvor ille det er:

Mørkt soverom med åpne vinduer, ingen lyder.

Evt.

Ingen TV, ingen PC, ingen lesing osv.

Skrevet

Akupressur. Massering av visse punkt inni håndflaten. Nå husker jeg ikke hvilken rekkefølge og jeg har ikke boken her jeg befinner meg, så får dessverre ikke forklart nøyaktig.

Skrevet

Stryke isbiter over øyenbrynene

Skrevet

Jevnlig inntak av mat og masse vann/drikke.

Solbriller

Passe mye søvn (for mye er en killer)

Jevn døgnrytme.

Ikke bli overopphetet.

Passe på at du er avspent når du legger deg (gå gjennom kroppen, spes kjeve)

Skrevet

Hvis hodepinen har satt seg så forsøker jeg først med følgende remedier:

kald gel pad på pannen - denne som vist i linken er som sendt fra oven - jeg har alltid alltid en pakke i hus.

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1629912&c=3403748&g=false&ref=search

Gni tigerbalsam i nakken og i tinningene

Hvis jeg kjenner jeg er spent i skuldre/nakke, så bruker jeg disse i tillegg

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1629877&c=3403748&g=false&ref=search

Hvis ikke det hjelper, så er det 2 paracet og tidlig i seng og eventuellt massasje som hjelper. Jeg har også mye problemer med nakke/ledd osv, så her er det mange ting som påvirker hverandre.

Jeg har mye vondt i hodet og fører nå hodepinedagbok i påvente av utredning.

Disse kulde/varmepadsene er noe av det mest fantastiske jeg har vært borti :)

Skrevet

Tusen takk for alle gode tips!!!

Med småtroll i hundre hjemme kunne jeg verken legge meg ned eller slappe av. Så jeg måtte til sist ty til paraset.

Med tanke på hvor ofte jeg har hodepine skal jeg lagre denne linken og ta opp neste gang. Innkjøp av pads, tigerbalsam og annet skal jeg også huske. :-)

Skrevet

På apotekene i sverige, så får du varmepadsene rimeligere-de er litt mindre, men har en stiplet linje slik at du kan dele den i 2.

De holder seg varme i mange timer - jeg bruker ofte en på hver skulder under klær på jobb. Tør ikke smøre for mye tigerbalsam der for det lukter jo litt hehe :)

Kuldepadsene er med meg overalt + en eske paracet.. dessverre er det blitt slik nå. Jeg forsøker å unngå tabletter, men samtidig vet jeg at dersom hodepinen går forbi et visst punkt, så er løpet kjørt.

Det kan lønne seg å skaffe slikt boots kort eller alliance apotek kort - da får man ofte rabatt på disse tingene.

denne massasjedingsen fra obh nordica er også veldig bra - den går dypere ned i musklene og har hjulpet meg flere ganger. Den rister fælt, men funker

http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/personlig-pleie/helse-og-velvare/NOR6087/obh-nordica-massasje

Skrevet

mine beste tips (er migrene pasient )

* sigaretter (om man røyker)

*lakris

*et stille mørkt og kjølig rom, ligg rett på gulvet med bena inntil en vegg (fotsålene i veggen,på gulvet, om du skjønner) (jo lavere du har hodet, jo bedre)

*drikk mye, gjerne cola etc

Skrevet

Tusen takk LadyLuck. :-)

Jeg har kraftige migreneanfall, men svært skjeldent. Da ligger jeg på et mørkt, kaldt rom og bare siper til det er over. :-/

All medfølelse til de som sliter med hyppig migrene, det er helt grusomt.

Skrevet

er under utprøving av ny medisin.. eeste problemet er at jeg føler meg drita full i tyve minutter før hodepinen gir seg..

Ble diagnosert med spinalmigrene (syn,hode,mage,etc, hele sulamitten) som 12åring, gått i bølger, men mer etter jeg fikk nr to

Tyggegummi hjelper litt, men mest forebyggende

Skrevet

Overraskende mange får hodepineproblemer av mobiltelefoner, trådløse telefoner og trådløse nettverk. Verdt et forsøk kansje? Prøv et par dager uten å se. Vet om mange arbeidsplasser der de ansatte har fått økende problemer med hodepine etter det er satt opp trådløst nettverk, eller basestasjon på taket. Det er jo selvfølgelig ikke bevist da, men det er det de ansatte selv rapporterer om.

Eller så kan det også være noe mat du ikke tåler. Trenger du briller? Eller kansje på tide med nye?

Skrevet

Oppsøk kiropraktor :-) Det gjorde jeg etter årevis spenningshodepine. Har ikke kronisk hodepine lenger, men kjenner nå 1,5 år etter siste besøk hos kiropraktoren at jeg snart skal bestille meg en time igjen, forebyggende...

Får ikke anbefalt det nok egentlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...