Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har fått fødeplass ved Bærum Sykehus...Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Antagelig en av norges dårligste fødeavdelinger!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 De har veldig dårlig rykte på seg! Jeg fødte der ifjor, og jeg er megafornøyd! Jeg var den eneste i fødsel den natta, så det var veldig rolig der og jeg hadde alles oppmerksomhet. I tillegg hadde jeg en drømmefødsel hvor alt gikk "etter boka". Jeg var overlykkelig! Barsel var selvfølgelig ikke bra, aldri ålreit å dele rom med andre når man nettopp har født. Fødte på Ullevål første gang, og den fødselen endte i hasteks + komplikasjoner under keisersnittet hvor jeg bl.a. mistet 2 liter blod. Og sønnen min måtte ligge på intensivavdelingen i 3 dager. Dette var noen helvetesdager. Så jeg har god erfaring med Bærum fordi fødselen gikk som den gikk. Hadde sikkert hatt en annen opplevelse om denne fødselen hadde endt som den første....
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Jeg er superfornøyd med Bærum! Fødte der i april i fjor, og skal tilbake igjen nå om noen dager Hadde en super jordmor, og følte meg trygg og ivaretatt under hele oppholdet både på føden og på barsel. Bodde på stort familierom, og fikk all nødvendig informasjon uten at vi ble "løpt" ned. Ingenting å utsette på føden der
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Familierom = kun meg, babyen og den nybakte pappaen! Helt vidunderlig! Hadde taklet dårlig å bo på rom sammen med andre nyfødte og nybakte mødre.. Er det ledig kapasitet og det er ønskelig fra din/deres side, hør om dere kan få eget rom
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Kunne ikke tenkt meg bedre fødeplass. Fødte der for 4 år siden, var en drømme fødsel. Fødte tvillinger der får 8 mnd siden, ble veldig hast med tvilling 2. Han mistet oksygen og måtte fort ut, hadde en meget flink lege som klarte å regelrett dra han ut. Kom i sete. Men, om noe skulle oppstå hadde jeg stolt på dem. Lykke til.
The Bad Gal Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Har født begge mine der, og har følt meg godt mottatt og behandla på føden begge gangene. Nå hadde jeg 2 veldig greie og raske fødsler, men første brukte jeg litt tid under pressinga pga veldig ineffektive pressrier, så da stilte de mannsterke med 2 jordmødre, 1 barnepleier og fødselslege for å være sikre på at barnet og jeg var i trygge hender. (dette var på en travel dag) Barsel er jeg ikke like fornøyd med. Lite informasjon og tilsyn, ting manglet stadig på toaletter og stellerom m.m, men jeg var heldigvis i god form og reiste hjem tidlig begge gangene, men kan tenke meg at for en nervøs førstegangsmamma er Bærum ikke helt rette stedet. Barnelegene som er der er utrolig koselige og uhøytidelige, de likte jeg godt:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 Syns alle jeg møtte på på føden var koselige og uhøytidelige verre med de på barselavdelingen, men så fødte jeg midt i fellesferien sist, så det var nok masse vikarer der. Alt i alt superfornøyd, og har valgt det sykehuset igjen, selv om jeg egentlig sokner til Drammen sykehus.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 FØdte i sommerferien, det anbefales ikke. Fikk ikke oppfølging på barsel, selv om jeg maste og ba om det. De sa de ikke hadde nok folk på jobb... det sier vel sitt. Men veldig fornøyd med føden. Gikk tilbake til sykehuset for å få mer veiledning i amming, noe jeg selv krevde, fikk en beklagelse for dårlig oppfølgning, fikk også beskjed om at det bare hadde vært vikarer på jobb når jeg var der, derfor ble det ikke fulgt vanlig opplegg, har hørt om andre også som er svært misfornøyd med bærum i sommerferien...Ellers er det bra har jeg hørt. Overjordmoren er veldig flink.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå