Gå til innhold

Ikke kyss barnet mitt!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tar alle seg til rette og kysser min nyfødte over hele fjeset? Så gnir de den snørrete nesa si utover kinnet til nurket, mens de snakker alt for høyt rett inn i øret på henne.

 

Jeg synes at det bare er kona mi og jeg som skal kose henne ansikt mot ansikt, og da skal vi være friske og rene. Kanskje besteforeldrene også da...

 

Så - slutt med det hvis du gjør sånt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

si ifra da! aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt rare beskjeder blitt gitt fra nybakte foreldre, men det hjelper å gi dem. alle har sine meninger dem vil ha ut så hvorfor skulle din mening ikke bli hørt. selv er jeg litt enig der. hvem aner hvor trynet deres har vært.

 

jeg er merkant irritabel i dag så må unnskylde hvis jeg høres brå ut.

Skrevet

Takk, det går bra!

 

Synes det skulle være unødvendig å si slikt. Jeg deler av og til glass og tekopp med min kone - det blir vel på samme måten?

 

Si ifra - tja - det virker kanskje litt hysterisk... Jeg kikker heller litt stygt hvis det går for langt.

Skrevet

Er du pedagog så bør du vel ha kunnskap nok til å si ifra på en konstruktiv måte, og ikke sende stygge blikk.

 

Et spedbarn trenger mye kos og kjærlighet, og om mine venninner ønsker å gi mitt barn et kyss i panna og kose hud mot hud, så er det helt greit!

 

Voksne har sjelden snørr PÅ nesa, og er mye mer renslige en storesøsken, som har hatt hendene sine OVERALT.

 

Jeg hørte en gang at det er ingen som ødelegger barna sine mer enn overhysteriske pedagoger.

 

Hilsen pedagog

Gjest grønn paprika
Skrevet

det er helt naturlig å kaste seg over spedbarn og kysse og kose-man skal det!!!!

 

Hva i all verden er du redd for, ? Er ungen syk og svakelig? I så fall er jeg enig. Men alle normale tåler et kyss!

Skrevet

LOL, jeg antar at dette er ditt første barn ;-)

Skrevet

Nå synest jeg at flere går litt langt i sine utalelser, hjelpe meg. At det er hysteriske pedagoger som ødelegger sine barn mest? What?

 

Det er opp til hver enkelt foreldre å si hva dem synest er greit.

 

For oss så liker ikke jeg at eks de som jobber i barnehagen skal kysse på mine barn. Helt ok å gi klem, men ikke kyss.

Er det familie medlemmer det helt ok å gi et kyss på kinnet og gi klem. Er det min lille baby er det helt ok at dem nusser kinnet til babyen.

 

Går jeg på gaten synest jeg ikke det er ok at fremmede kommer og tar tak i handen til babyen min. Så går det 2 sekunder så putter babyen handen i munnen.

Men slik er det jeg føler det, og andre har andre meninger om slikt. Slik vil det alltid være.

Skrevet

Overhysteriske pedagoger? Hva er det du lirer av deg? Sikter du til meg?

 

Det går fint å kose babyer uten å bruke dem som lommetørkler.

 

De største barna i min familie vasker vanligvis hendene sine før de holder / koser babyen. Er vi ute, blir det selvsagt litt annerledes...

 

 

Skrevet

Mnja, tåler og tåler... Kaffekoppen min tåler også mange kyss og sleik, men får det bare av kona mi og meg.

 

Barnet er friskt som en bris.

Skrevet

Nei, tenk, jeg har flere fra før - og alle ser ut til å klare seg bra her i livet, uten å ha blitt besudlet av alle som henger over vogna og dikker.

Skrevet

Takk - godt å se at det finnes noen som tenker som meg. Men jeg har ikke lyst til å si til barnehageansatte at de ikke skal kysse barnet mitt, det må i så fall være gjennom anonyme brev til forslagskassa el.

Skrevet

De som jobber i barnehagen er kjenner jo barna dine kjempegodt og blir glad i dem. Jeg syns det er naturlig at dem koser/kysser barna på kinnet om dem og barnet syns det er greit. Barna er jo i barnehagen store deler av dagen og trenger litt kjærlighet/varme og kos :-)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...