Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Hvor mye koster det å borre noen små hull og trekke en visdomstann fordelt på to tannlegetimer ? Så dum som jeg er går jeg på privatklinikk også, etter dårlige erfaringer med den kommunale tannlegetjenesten. Hilsen nervøs student.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Tror ikke det er så hårreisende mye dyrere privat enn hos offentlig tannlege. Men usikker på prisene:)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Jeg betalte i hvertfall 835 kr bare for rutinesjekken for et par dager siden. Trodde kanskje det kostet rundt 400 hos de offentlige tannlegene, men kan godt hende jeg tar feil.. HI
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Jeg hadde helsjekk og borret ett hull første gang jeg var der, nå i juni, det kostet vel 1500 kr. Så var jeg der og borret ett hull til nylig, fikk bedøvelse, det kostet ca 1000 kr. Lenge siden jeg har vært til tannlege ja:s
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Det var en bløff, ordnet med 2 tenner. det siste der til 1000 kr.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Jeg er tannlege, og spørsmålet ditt er umulig å svare på med de opplysningene du gir. Du kan spørre tannlegen din om prisoverslag før du setter i gang, men uansett er det jo lurt å fikse tennene så kjapt som mulig, prisene stiger nemlig jo større hullene blir. Den offentlige tannlegetjenesten er ikke kommunal, men under fylket.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 Heisann, jeg er også tannlege (heisann kjære kollega over her) Som hun over her sier, ganske vannskelig å svare på, men kan forsøke å gi deg et ca svar ut fra priser der jeg jobber. Bedøvelse 120 kr Borring av lite hull (kommer litt an på hvor på tannen det er, og dermed hvor mange flater det blir, litt teknisk kanskje, men det er slik det regnes) Er hullet midt oppe i tyggeflaten ca 500 Er hullet "mellom tennene" altså på en flate som grenser mot en annen tann - ca 800 - mere arbeid med slike fyllinger selv om hullet i seg selv kanskje er lite. Trekking av visdomstann: Kommer an på om tannen kan trekkes på normalt vis eller om den må opereres ut. Altså kort sagt, skalpell eller ikke. Uten oprasjon ca 500 Med operasjon fra 1000 kr og oppover, men i dette tilfellet får du igjen penger hos NAV/HELFO. Husker ikke hvor mye i hodet, men det er kanskje 400 eller noe. I tillegg er det en del klinikker som har hygienetakst. Ca 100kr pr pas pr besøk. Kan være mer kan være mindre. Skriver under på at det i allefall ikke blir billigere av å vente, så off you go!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 Takk for svar, kjære tannleger :-) Hva skulle vi gjort uten dere ? Selv om det ikke er særlig koselig å måtte besøke dere så er det i hvertfall nødvendig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå