Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Det må da for pokker gå an å skrive sitt eget morsmål riktig! F.eks ordet kjempefint. Alle hører vel at det er ett ord, det er da ingen som sier kjempe fint...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Det tror jeg ikke noe på! Ingen som sier "det var kjempe (pause) fint vær i går". Det nekter jeg å tro. Man sier da "kjempefint", uten pause imellom.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Leste i avisen om en som hadde skrevet: solid arisk he he
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Sikkert på grunn av retteprogram i word. Den deler vel, så vidt jeg husker, ord rett som det er. Jeg syns det er forferdelig irriterende å lese en tekst der alle ord er delt. "Vi skal på middags besøk etter på, og da kjører vi i mini bussen til beste far. Det er bedre enn laste bilen, for da slipper noen å ligge på laste planet"
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #9 Skrevet 24. juni 2010 Jesus, ser du ikke ironien?? Selv følgelig? Tulle svar? Jeg gir opp!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #10 Skrevet 24. juni 2010 Ironien her må da være at du skriver, i fullt alvor, tulle svar. Og attpåtil TO ganger! Tullesvar skal det i så fall være!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 24. juni 2010 #11 Skrevet 24. juni 2010 Det må da for pokker gå an å vite hva orddeling er. Du kan ikke kalle noe orddeling fordi det høres ut som det. Du snakker om feilaktig særskriving av sammensatte ord. Det er en stor for - s -kjell;)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #12 Skrevet 24. juni 2010 Er det liksom ikke meningen i "middagsbesøk" at s er en bindebokstav (ikke binde bokstav..) som binder ordet sammen.. Det irriterer med at folk ikke skjønner det. Elementært!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #13 Skrevet 24. juni 2010 HAHAHA, næh, sier du det? Seriøst, du virker litt dum.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #14 Skrevet 24. juni 2010 Jeg får helt HETTA av å lese en del av innleggene her pga orddelig, og en god del skrivefeil. Skrivefeilene kan jeg takle bedre enn orddelingsfeilene. Greit nok det skjer, men en del ord er helt OPPLAGT skal skrives som et ord. Det river i hjertet!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #16 Skrevet 24. juni 2010 Da kan kanskje du nn 22:27 lese litt på et/ett. Det er også plagsomt.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #17 Skrevet 24. juni 2010 Hehehe, enig! Det er faktisk den verste feilen jeg ser!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #18 Skrevet 24. juni 2010 Uheldig påvirkning fra engelsk, hvor de ikke har sammensatte ord. HI, det er ikke en skrivefeil, men nevner det likevel. Ironi er et effektivt virkemiddel hvis man vet å beherske det. Tenk ironisk og les de første svarene en gang til. Bare et tips;)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #19 Skrevet 24. juni 2010 Hehe, HI skjønner det bare ikke. Hun sitter og googler ironi akkurat nå, derfor ble hun borte en liten stund.
Gjest sug lut Skrevet 24. juni 2010 #20 Skrevet 24. juni 2010 Nei, det er overhodet ikke engelskpåvirka, det er bare en dårlig unnskyldning. De som deler ord på norsk har nemlig ikke evnen til å la seg påvirke av regler i eget ELLER andres språk, så på engelsk sammenskriver de. Bare for å være sikre på at det blir feil overalt alltid.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #21 Skrevet 24. juni 2010 Jeg har barn i skolealder, og det er lett å forstå hvorfor så mange sliter. Skrivene vi får fra skolen er ofte håp løst stavet, også de som er skrevet av norsk lærere. Pinlig. Ser for meg noen år med støtteundervisning hjemme, ja. Jeg klarer fint å leve med "lamme lår" og "pissa i frysern", for det må jo ikke bli sånn at alle utenfor språkrådets innerste krets slutter å uttrykke seg skriftlig av angst for å bli latterliggjort. For å (nesten) skifte emne; det dyrt å ha barn: http://folk.uio.no/tfredvik/amo/index.html
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #22 Skrevet 24. juni 2010 Hvorfor skriver du ikke skole alder og støtte undervisning også? Du har jo skikkelig taket på dette!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #23 Skrevet 28. juni 2010 He, he, det er ikke lett å gjennom føre ny stave måte etter så mange år med sam skriving.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #24 Skrevet 28. juni 2010 Jeg tror faktisk at det har noe med globalisering og gjøre. Jeg mener i alle fall det. Engelsk sklir mer inn i alle verdens språk, i alle fall mange veslige språk. Og på engelsk deler man mange ord, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #25 Skrevet 28. juni 2010 Skyldes ikke noe annet enn sløvhet, og kanskje en dose fjolleri, blandet med uvitenhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå