sola26 Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Har akkurat startet opp med nettstudier nå.Samtidig har jeg slutta på pilla en mnd nå.Håper at det skjer noe.Det som er at jeg har slutta i den jobben jeg hadde.Hadde kontrakt til den 20,men kunne jobba lenger.Jeg trivdes ikke med jobben,derfor slutta jeg.Hadde tenkt å studere 100 prosent,men blir 67 prosent istedet.Trenger jobb vedsiden av.Greier meg ikke på 5000 kr i støtte fra lånekassa.Blir jeg gravid også,må jeg ha jobba de siste 6 mnd før fødsel.Lurer nesten på om jeg skal spørre der jeg sa opp,om dem trenger meg.Er litt nervøs for det men.blir bare en liten stilling da.men,det er jo for å ha rett på foreldrepenger. Hva skal jeg gjøre?? Studerer jeg 100 prosent,er jeg jo ferdig med studiene kanskje før fødsel,og det går jo ikke.
Miss Snow Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Om du blir gravid under studiene er det lånekassa som besørger foreldrepengene. Summen du får utbetalt kommer litt an på inntekt, men tabell med oversikt over dette finner du her; http://lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel/Foreldrestipend/Sa-mye-kan-du-fa/ Du kan ikke både motta støtte fra lånekassa og fra arbeidsgiver/Nav. Så dersom du er fulltidsstudent ville jeg anbefalt å jobbe så mye som mulig før du blir gravid, og spare så mye som mulig av de pengene du tjener. Så kan du ha det som bakhåndspenger ved siden av støtta fra Lånekassa under permisjonstiden.
sola26 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2010 Jo,jeg har forstått det sånn at jeg får støtte fra begge.Det har ikke noe med hverandre å gjøre.Det kommer litt ann på hvor mye jeg har tjent,hvor mye jeg får,og hva far tjener.Har jeg ikke tjent meg opp til foreldrepenger får jeg en engangsstønad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå