Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Gidder iallefall ikke jeg å ha som venner. Folk som sier nei til restaurantbesøk eller teater for å spare penger, selv om de utmerket godt kunne hatt råd til å unnet seg litt fornøyleser. For all del, folk må gjerne få være sånn, men jeg gidder ikke å leke med den typen mennesker.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 ikke jeg heller. det er sykt irriterende. helt greit å være økonomisk, men har man masse penger så er det bare irriterende med folk som "må gå ut før klokken 21, for da kommer man gratis inn" osv. noe helt annet blir det med alle dem som ikke har så mye
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Den type venner er veldig slitsome og ha i vennekretsen sinn. Jeg har nemmlig et par selv som er sånn... De er faktisk helt ekstreme..De valgte faktisk og spise fiskepinner fra firstprice på nyttårsaften med vann som drikke til, for de syntes st det ble så dyrt og være med resten av vennegjengen og spleise på kalkun med alt tilbehør og god drikke. Vi kjøpte også inn msse snop, chips og snacs, men de ville ikke med og spleise på det heller. Det ble for dyrt for dem..Istede så hadde de en pose med micropopp på deling.. Dette paret har maaaase penger. Han har arvet et hus av besteforeldrene sine, begge har høye utdannelser og ingen barn...Så ja de burde ha råd til kalkun og et glass med rødvin på nyttårsaften...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 haha.. enda bedre.. knis.. "Folk er rare" hihi..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Det er vel mer irriterende med dem som har lite penger og som man stadig skal ta hensyn til. Spessielt om det skyldes at de prioriterer å jobbe redusert eller at en av dem er lenge hjemme med barn eller liknende. Jeg har OK økonomi, men synes faktisk ikke jeg får så mye ut avet restaurantbesøk eller en teatertur at det er verdt det det koster. Mange andre ting som er hygligere og samtidig billigere. Noe sier meg for øvrig at jeg ikke hadde giddet å leke med deg heller, så da ville det ikke vært noe problem.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Det er kanskje akkurat derfor de har så mye penger fordi de tenker over hva hver eneste krone brukes til. Vi har ett vennepar som ikke kan ringe fordi det blir jo så dyrt så da får vi melding med all informasjon på en melding. "Skal vi finne på noe på torsdag? Vi kan møtes kl 12 på parkeingsplassen". Tror de hadde fått ett problem hvis jeg hadde svart tilbake med nytt spørsmål. De kan ikke besøke oss så ofte fordi det går sånn utover verdien på bilen, vi bor jo 2 mil unna så det koster jo mye. Vi møtes da på halvveien for å gå tur så vi kan dele på kostnadene. Ungene får ikke kjøpe bolle på bytur, de har med niste av økonomiske grunner så vi går ikke på cafe men spiser på en benk midt i byen. Ikke så veldig trivelig, men. De sier neitakk til nyttårsinvitasjon og sitter alene hjemme. Vi er en gjeng som bytter på å ha nyttårsaften hos oss der den som har det betaler osv. Det blir jo litt dyrt det året det er de som skal ha det så da blir de heller hjemme. De går ikke på kino men låner film på biblioteket (gratis norske filmer). De har mer enn gjennomsnittet penger og nesten ikke lån. De har ikke ost på lasangen engang fordi den smaker like godt uten og blir billigere. Alle som kjenner de ler av de så tror ikke penger = lykke. Stakars barn!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 Hvorfor skal andre mennesker bestemme hva vi bør unne oss siden vi har råd til det? Hvorfor må alle springe rundt å forbruke mest mulig dersom de har råd til det? Gå å ta dere en (kjøpings)bolle! Så går jeg å tar en hjemmebakt en på benken i parken, makan!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 jeg at med gjerne en bolle på benken i parken jeg. Og har med saft på flaske til ungene slik at vi skal slippe å kjøpe alt hver gang vi er ute. Men jeg synes det er utrolig slitsomt med venner som er så gniene at de ikke kan være med på noen ting. Eller at de ikke vil betale sin del av kaka når vi er ute på ting sammen. Det ER slitsomt med de som ikke vil være med å tipse kelneren eller som "stjeler" tilbnake tipse og putter den i egen lomme. Eller veninna min som ikke ville være med å spleise på vinflaksa vi hadde betsilt under middagen fordi mannen min hadde drukket et halvt glass mer enn hennes mann (og vi måtte derfor dele utgiftene prosentvis mellom oss alle 4:)). Eller kollegaen min som ikke ville dele pizzautgiftene på 10 da vi var ute på lønningspils - fordi han hadde bare spist 2 biter av den billigste varrianten, mens han ved siden av hadde spist 4 biter av den dyreste varienaten! Det er fryktelig slitsom med alle som praktiserer millimeter-rettferdighet hele tiden og som konstant er redd for å legge igjen en krone for mye (eller betale litt mer enn de andre).
ellen-propellen Skrevet 25. juni 2010 #10 Skrevet 25. juni 2010 Jeg har god råd,men teller på kronene. Vi eier en enebolig fra 50 tallet,og er i ferd med å opparbeide oss en sparekonto til vedlikehold på 100 tusen. Det er kun det nødvendige vedlikeholdet.Så har vi en buffer til plutselige uforusette ting på 30-50 tusen. Vi lar det aldri gå utover venner at vi sparer da.Vi inviterer og spanderer gjerne kalkun og drikke på nyttårsaften og en gang om sommeren. Vi er med på grov ca spleising av utgifter på turer osv.(dele 50/50) Det vi ikke gjør mer enn ett par ganger i året er på resturant,konserter osv.der er vi kiipe og takker nei.Skal vi på slike ting har vi spart til det i forkant. Klær til oss voksne kjøper vi sjeldent,og da gjerne i billigbutikker og på salg. Men det er da positive sider ved dette og:-) Vi har alltid penger om noe skulle skje.Vi har råd til å "ta den helt ut" de gangene vi gjør det Og jeg er ikke ne av de som klager over slemme skatteetaten her inne nå:-P
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #11 Skrevet 28. juni 2010 Uff gjerrige folk er det verste jeg vet om.Tror det er en sykdom.Hamsterinfluensaen?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #12 Skrevet 28. juni 2010 Det er ikke sikkert de som arvet hus av besteforeldrene har så god råd. Hvis huset har høy verdi må det vel betales ganske mye arveavgift på det. De aller fleste som arver boliger må selge dem, da de ikke har penger til å betale arveavgiften.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #13 Skrevet 28. juni 2010 Grunnen til at de aller fleste som arver bolig må selge den er at de allerede har et hus og ikke orker styret med eller ser poenget med å sitte med to hus. Dersom huset er så mye verdt at arveavgiften blir høy så er det logisk nok ikke noe problem å få tatt lån med pant i huset for å betale arveavgiften...
h2lita Skrevet 28. juni 2010 #14 Skrevet 28. juni 2010 Synes det stort sett er ganske så enkelt å skille de som har god råd, men er gjerrige, fra de som rett og slett har lite penger, jeg. De med dårlig råd, strekker seg som oftes så langt de kan, mens de gjerrige grabber til seg alt de kan få... My opinion...
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #15 Skrevet 9. juli 2010 Ei jeg kjenner kjørte foreldrene sin bil (som begge er overleger). De betalte bensinen, men hun krevde bensinpenger fra oss som satt på. Og ikke bare det bensinen kostet, men busstakst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå