Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Jenta mi er strax 7 mnd, korrigert 6 mnd, siden hun var en mnd for tidlig født, og jeg lurer litt på om hun er sein i utviklingen sin.. Hun sitter bare noen få sekunder selv, før hun velter over.. Hun står stødt på beina sine når hun "står" på fanget mitt, hun strekker seg mot leker og alt.. Snur seg sjelden fra mage til rygg. Er sjelden jeg legger henne på magen, iogmed at hun blir så fort lei, og begynner å gråte. Hun snur seg fra rygg til siden når det er noe spennende hun ikke får tak i. Hun babler "mamamama", blablablabla", osv... Hun lager også "prompelyder" med munnen hele tiden, hehe.. Jeg vet at barn følger sitt eget tempo, men grunnen til at jeg spør, er at jeg har en veninne som har en datter som er 1 mnd yngre enn jenta mi, og hun kryper nesten.. Og hun skryter sånn over det, og rynker på nesen når jeg forteller hva datteren min kan.. Blir litt lei for det egentlig.. Håper dere kan svare, og kanskje fortelle litt om hvordan deres barn utviklet seg
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Min gutt er 7 mnd og kan omtrent det din datter kan. Og han er ikke seint ute...heller ikke tidlig. Han babler foressten ikke. Men han kan rulle fra rygg til mage. Datteren min kunne ikke rulle fra rygg til mage før hun var 6.5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Takk for svar Syns det er så greit å få en bekreftelse på at hun ikke er seint ute
Rampongi Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Ungen min er ikke født for tidlig, så det kan jeg ikke noe om. Men som du sier, alle ungene utvikler seg ulikt fra hverandre og gjerne i rykk og napp. Om hun ikke liker å ligge på magen ville jeg har øvd mer på det. Ikke så lenge om gangen, men ofte hver dag. Kanskje sjekka ut om det er noen nakkelåsninger som kan gjøre denne øvelsen vondt for henne? Ellers gjorde ikke ungen min så mye mer enn din når hun var 7 mnd. Hun rulla fra mage til rygg og tilbake igjen. Hun hadde vel kanskje begynt å åle, men ikke langt og ikke fort. Hun kunne iallefall ikke sitte uten å velte. Hun er nå 9 mnd og åler som bare det, sitter og setter seg opp, har nettopp starta å reise seg ved stuebordet og ved bokhylla. Synes ikke det er noe artig å ligge på ryggen lenger, og blir sur når jeg legger henne slik. Hun ruller seg over på magen, snur et bein under seg og vips så sitter hun eller åler seg et sted. Ikke stress, det er nå den store utviklingen starter vet du, plutselig er hun over alle hauger
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Legg henne oftere på magen så lærer hun seg det lettere selvom hun på ingen måte er sen. Det er ikke gøy å ligge på magen hvis det er slitsomt og slitsomt er det så lenge de ikke gjør det mye... Legg henne på magen mange ganger i løpet av dagen, men snu henne tilbake til ryggen like før du merker at hun begynner å gråte.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Høres ut som min sønn og han er snart 8 mnd. Liker ikke å ligge på mage, rask med å snu seg til rygg når vi legger ham på mage. Han har heller ikke fått tenner. Han er fast og muskuløs i kroppen, men sitter ikke, har ikke balanse. Liker å "stå" i fanget. Alt stemmer med din jente og han er eldre. Likevel er jeg ikke bekymret i det hele tatt. Alt faller på plass når tiden er inne selv om det kanskje blir litt senere enn normalt. Så var jeg deg, ville jeg ta det med ro og ikke stresse. Hvis jenta di er sånn når hun fyller året, er det mer grunn til bekymring, ikke før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå