Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger litt hjelp. Jeg har fått forespørsel fra en venninne om å kjøpe noen av alle de klærene som vi er ferdige med. I tillegg vurderer jeg å legge ut det jeg har av pene klær av ulike merker på finn.no.

Men hvordan priser jeg klærne? Hvor "billig" er det forventet at brukte klær skal være, eller er litt under halv pris ok? Venninnen min får nok en hyggeligere pris enn om jeg legger det ut på finn.no...

Feks har jeg bodyer som kostet opp mot 200 kroner stk (merke), hva synes dere er "grei" pris for en body av et litt dyrere merke?

Jeg antar at jeg kan ta mer for "merkeklær" kontra feks H&M, eller? Og hva med ull som i utgangspunktet er dyre greier.

Masse av klærne er knapt brukt (opp til str 68 foreløpig) eller kun brukt få ganger, så det er jo begrenset hvor slitte de kan være.

Jeg er åpen for innspill og synspunkter :). Hva er DU villig til å betale for brukte klær dersom du kjøper på finn.no eller i andre bruktsalg-sammenhenger? Foreslå gjerne priser for bukser, bodyer, kjoler, ull, utedresser etc og om dere mener det er forskjell på merker eller feks H&M.

Tusen takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv tenkte jeg å lage pakker i hver størrelse fra 42 og oppover...Selge alle klærne (esker) til rundt 200kr-250esken...Masse ubrukte klær også. Mye kun vasket. Noe med merkelapper på fremdeles..

Klær som har betydd mye for meg tar jeg heller vare på. Prisen må jo være lav for at folk skal gidde. hadde aldri kjøpt en brukt body til100kr for å si det slik

Skrevet

Jeg hadde heller ikke kjøpt brukte klær for mye... Tror faktsik ikke jeg hadde gått over ca fire plagg for 100 kr. Så i stedet for å prise hvert enkelt plagg ville jeg heller gått for pakkeløsninger som hun andre kommenterte. Jeg ser på meg selv som ferdig med barn nå, og gir klærne bort til venner og kjente. (Men tar vare på noen plagg som betyr noe for meg, f.eks hjemmestrikket tøy, samt hjemmestrikket som jeg selv hadde på da jeg var baby.)

Skrevet

Vi har arvet noe barnetøy og kjøpt en del nytt, og jeg tror at hvis jeg hadde vært ferdig med klær, både nytt og brukt, ville jeg ha arvet det bort. Dvs. ikke tatt noe for det.

Min venninne rydder i skapet til tider (voksen-klær er dette, da), og da arver jeg en del av henne, så rydder jeg og hun arver av meg. Gir også bort til andre, tøy hverken hun eller jeg passer.

Hvis det er veldig dyre klær vil jeg vurdere å selge det på Finn el, men det er begrenset hvor dyrt babytøy er så dette har jeg ikke tenkt på at jeg skulle ta penger for. Kanskje posepriser på 100-lapp eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...