Gå til innhold

Vet jeg maser mye om denne halsbrannen, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..noen som vet hvor mange piller man kan ta for dette svineriet i løpet av en dag? Jeg har helt glemt å spørre legen. Er søren meg redd det skal bli betennelse nede i spiserøret - er ikke bare om kvelden det er problem her, nei:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg knasker Novulazid hele dagen lang.. tror det er verre for magen og tenna i lengda, men må man så må man! Vet ikke hvilke piller du går på, men står vel noe på pakken?

Skrevet

novaluzid knasker jeg også, så dette er nysgjerrig på og...

Skrevet

vis jeg drikker et glass melk, og tar Gaviscon før jeg legger meg, pleier det å hjelpe. men noen dager må jeg knaske på de dagen lang, men har funnet ut at iste, kaffe, noen brus osv gjølr det verre for tabelettene å fjerne halsbrannen...

Skrevet

Novaluzid de siste ukene nå. Jeg klarte meg nemlig bra på samarin leenge, men etter uke 30 er det bare Novaluzid, eventuelt Titralac som funker. Prøvd ALT; nøtter, mandler, melk, tran, gaviscon. Spiser ikke lenger sterk mat, aldri mer te, kun et par små super med kaffe om dagen (ikke en liten kopp til sammen engang). Jeg har tatt inntil 3 Novaluzid pr dag til nå, men altså....de virker ikke lenger like lenge:-(

Skrevet

spis lovehearts..

Skrevet

Har du prøvd flytende Gaviscon? Jeg synes det er det som hjelper klart best! Mye bedre enn pillene som funka veldig dårlig på meg.

Skrevet

Titralac er min reddene "gud" om natta..

Prøvd;Gaviscon (funket 14dager,men våknet flere ganger om natta og måtte ta mer,siden det bare legger seg som et lokk oppå)

Nyco fruktsalt-funket kjempe bra i 14dager det og

Så anbefalte legen meg titralac,brukt det i 1mnd nå. Tar alltid 1tablett når jeg legger meg.. Null halsbrann om natta :)

Skrevet

LOVEHEARTS!!! Det knasker jeg på og det funker!!! Ikke er det store kosten heller og du slipper å bekymre deg for hvor mye du kan ta etc.

Trenger ikke knaske så mange for å ta knekken på halsbrannen, heller.

Ser august over her og anbefaler det:)

Ligg unna sitrusfrukter etc. Faktisk får jeg det av banan og!!!

Skrevet

Har stått opp selv nå pga halsbrann.... Fysj. Er ikke mye plaget, men når det først kommer er det HELT gruuuusomt!!!

Jeg kjøpte gaviscon tyggetabeletter, hjalp en stund, men anbefaler de ikke, hjelper ikke meg nå lengre, føles nesten heller tvert imot!

Har fått anbefalt flytende gaviscon av flere, men trodde jeg skulle slippe å måtte kjøpe enda mere... Men nå skjønner jeg at jeg skal handle i morgen.......!

Lykke til og måtte alle halsbranner slukkes!!

Skrevet

Jeg tygger 5-10 Novulazid tyggetabletter per dag jeg da! Hadde aldri vært nok med 3!!! Er veldig plaget da, og sluttet med kaffi, te, sterk mat osv. Hjelper nok ikke med noe Lovehearts her i gården nei.

Vet ikke om det var deg jeg sa det til, det hjelper litt på å ikke småspise utpå kvelden. Jeg spiser ikke etter 20.00, for da blir natten ødelagt.

Skrevet

Har dere prøvd en skive rå potet? Det virker!! Jeg knasker en rett før jeg legger meg, og da går det så fint! Smaker ikke så altfor godt.....

Skrevet

Jeg er mindre plaget denne gangen med halsbrann og godt er det!! Ekstremt mye halsbrann kombinert med spying hver dag fikk hvertfall meg til å føle at spiserøret etset opp. Spyttet var stort sett blodig den gang:( Da brukte jeg flytende Gaviscon, men det syntes jeg var pyton!!

Nå tar jeg toppen to Link tabletter i døgnet. Jeg tar alltid en tablett når jeg legger meg og da sover jeg godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...