moota m storebror&lillebror Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Og hva har man til? Kan man ha medium str. eller bør de være store?
Tøffe Tøflus Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Lagde kjempestore her om dagen: 20 min på full guffe i microen (pluss 5 min på grillen, sånn for syns skyld). Mindre poteter tar kortere tid, men de bør være større enn de vanlige du koker til middag. Tilbehør: Rømme, urtesmør, bacon, mais, løk, ost, skinke (eller hva du nå har lyst på), grillmat, salat og så videre. Nam nam!
sologsommer Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 1 - 1 1/2 time ved ca. 200c Kan brukes som tilbehør med (krydder)smør eller som en egen ret med det som pus nevner
sologsommer Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 husk og snitte et kryss i skallet på poteten, så den ikke eksploderer :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2010 Det høres så godt ut så jeg må nok lage det til middag en dag. Kanskje en dag nå når barna er hos bf ihelga =) Tusen takk for tips =)
Gjest Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Vi bruker mandelpoteter, de er jo ikke så store men kjempegode. Fyll en ildfast form med poteter, pensle de med olje, knus over maldonsalt og pepper. Inn i ovnen, 220 grader til de er ferdige, ca 40min-en time. Skjær et snitt over hver potet, legg ost, så inn i ovnen til osten smelter. Strø over sprøstekt bacon, purreløk og persille, server med rømme og evnt salat. Kjempegodt!
Mammaen til Isak Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Hvis jeg lager det som egen rett pleier jeg å kjøpe store, ca en time på 200 gr varmluft, holder i min ovn som regel. Jeg snitter de ikke. Jeg gnir potetene inn med olje og salt og legger de på alufolie på rista. Skjærer snitt i de, og pakker litt folie rundt når de kommer ut av ovnen, serverer med creme fraiche,hvitløk eller kryddersmør,rødløk,bacon,skinke,mais og revet ost feks ) Min personlige mening er at det er dette som er bakt potet... IKKE microovnskokt hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå